2008-ban csökken a vásárlási kedv - negatívan érintve a mobiltelefonok, a cipők és a ruházati termékek piacát -, de növekszik az interneten keresztül vásárlók száma és a vásárolt termékek körében is további bővülés várható, mutatják a Kirakat.hu és az NRC legújabb kutatásának eredményei. Az idei évben online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és notebook vásárlására terveznek költeni átlag 150.000 forint értékben a 18 éven felüli magyar internetezők.
A Kirakat.hu és az NRC Kft. reprezentatív, 1000 fős mintán végzett, online kérdőíves közös kutatása 2008. április 25. és 2008. május 5. között a 18-69 éves magyarországi internetezők vásárlási szokásait, internetes vásárlásait vizsgálta, felmérve a 2008-as terveket is.
Meglepő módon a netező férfiak alaposabbak a vásárlás előtt
A Kirakat.hu és az NRC felmérése szerint a magyar internetezők igen tudatosak: 90 százalékuk tájékozódik vásárlás előtt az adott termékről. Az elsődleges és meghatározó információforrásuk az internet (81%), de az áruházak akciós, hirdetési kiadványait is sokan (57%) végigböngészik a döntés előtt. Érdekesség, hogy a vásárlás előtti tájékozódás inkább jellemző az - interneten tájékozódók közt többségben lévő - férfiakra, illetve a magasabb végzettségűekre.
A kutatás adatai szerint azok, akik a vásárlásaik előtt tájékozódnak, ezt meglehetősen gyakran teszik: kétharmaduk hetente legalább egyszer utánanéz valamilyen terméknek az interneten, egyharmaduk pedig hetente többször is informálódik ilyen módon. A heti egyszeri tájékozódás egyébként leginkább a 40-49 évesekre jellemző.
A magasan képzett fiatalokra jellemző az online vásárlás
A felmérés szerint az internetezők többsége (60%) vásárolt vagy rendelt már egy vagy több alkalommal valamilyen terméket az interneten keresztül. Ez a vásárlási mód azonban leginkább a fiatalabb korosztályra, a magasabban képzettekre, a budapestiekre és a férfiakra jellemző. A 18-29 évesek közel fele, a 30-39 évesek körében 43% azok aránya, akik az elmúlt évben interneten vásároltak.
Az elmúlt egy évben bonyolított vásárlások esetében különösen jelentős a különbség az egyes demográfiai csoportok internetes vásárlásait tekintve. Azok körében, akik intenzívebben élnek ezzel a lehetőséggel, és akik számára ez a jövőben is egyre jelentősebb alternatívát jelent, az internetes vásárlás lehetőségeinek kiaknázása növekvő tendenciát mutat. (Az ezzel kapcsolatos grafikonok mellékletként csatolva.)
Döntő többségben a pozitív tapasztalatok az online vásárlás során
A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az interneten vásárlók körében a tapasztalatok túlnyomó többsége kifejezetten pozitív. A neten vásárlók 70%-nak csak pozitív élményei vannak a vásárlással kapcsolatban, 29% jó és rossz benyomásról egyaránt be tud számolni, míg azok aránya, akik kizárólag negatív tapasztalatot szereztek, csupán 1 százalék.
Az esetleges hiányosságok között az interneten való vásárlással kapcsolatban a leggyakrabban a késedelmes szállítást említették, illetve azt az esetet, amikor az interneten elérhető információkra alapozott várakozásoknak a termék nem felelt meg. Az interneten történő vásárlás legfontosabb előnyeként a vásárlók 96%-a a kényelmet említi, melyhez szorosan kapcsolódik a 91% által említett időre történő kézbesítés. Gyakorlatilag azonos arányban (77-78%) említik továbbá az udvariasságot, a pontos tájékoztatást, valamint azt, hogy ilyen módon a bolti árnál olcsóbban jutottak a termékhez.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A vásárlási kedv visszaesése kontra az internetes vásárlás növekedése
A 2008-as évre tervezett vásárlások összességében az előző évi tényleges vásárlásokhoz képest visszaesést vetítenek elő. A műszaki termékek piacán a legjelentősebb csökkenés az előző év slágertermékét, a mobiltelefont (2007: 56%, 2008: 23%), valamint a CD, DVD lemezeket (2007: 53%, 2008: 19%) érinti. Az egyéb cikkek esetében a legnagyobb visszaesés a cipők (2007: 77%, 2008: 53%) és a ruházati (2007: 76%, 2008: 57%) termékek terén várható.
A vásárlási szándék általános csökkenése ellenére az internetes vásárlás terén nem csak hogy nem kell visszaeséssel számolni, de a vásárlási kedv nagy valószínűséggel növekedni fog. A műszaki termékek piacán 2008-ban - az előző évivel közel azonos arányban (11%) - a számítógépekhez tartozó eszközök a legnépszerűbbek, hasonlóan a cd-hez, a dvd-hez (9%) és a %mobiltelefonhoz (7%). Növekvő tendenciát mutatnak azonban a digitális fényképezőgépek (2007: 3%, 2008: 7%) továbbá a tv, a videokamera, a laptop, a PDA és a navigációs eszközök internetes beszerzésének aránya. A nem műszaki jellegű termékek piacán a könyvvásárlás kivételesen kedvelt, a második, interneten leggyakrabban igénybe vett szolgáltatás pedig a szállásfoglalás. A felmérés azt mutatja, hogy az internetezők körében 2008-ban megőrzi, esetleg valamelyest növeli méretét az utazással, pihenéssel kapcsolatos termékek piaca.
Az internetes vásárlás várható bővülése 2008-ban
A Kirakat.hu és az NRC kutatásának eredményei azt mutatják, hogy a 2007-es interneten keresztüli vásárlásokhoz viszonyítva a vizsgált termékek, szolgáltatások kb. felét szignifikánsan nagyobb arányban tervezik vásárolni 2008-ban az internetezők, továbbá a már gyakrabban az interneten keresztül vásárolt termékek körében is további bővülés várható. A felmérés szerint az idei évben online úton a legtöbbet utazásra, üdülésre és laptop/notebook vásárlására terveznek költeni az internetezők.
Online vásárlás átlag 150.000 forintig
A 2008-ban interneten keresztül vásárolni tervezett termékek és szolgáltatások közül átlagban legtöbbet az utazásra, üdülésre és laptop/notebook vásárlására terveznek költeni az internetezők átlagosan körülbelül 150 ezer forint értékben. Repülőjegyre hozzávetőleg 100 ezer forintot terveznek költeni, és átlagosan több, mint 50 ezer forintot költenek még konyhai eszközökre, szállás foglalására, PDA, PNA navigációs eszközök és digitális fényképezőgépek vásárlására.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.