Amit a micropaymentről tudni érdemes... Egyre gyakrabban hallhatunk a bankkártya alternatívájaként megjelenő fizetési formákról. Az újítások egy része az online fizetés biztonságosabbá tételét célozza, másik része költséghatékony és időkímélő megoldást szeretne nyújtani a banki szolgáltatásokat aktívan igénybe vevő, de újdonságokra nyitott ügyfelek számára. A micropayment, vagyis alacsony összegű fizetéseket, bonyolító rendszerek az előbbi célt szeretnék megvalósítani, biztonságot nyújtva az e-kereskedelem előnyeit kiaknázóknak.
Utoljára a tavalyi év őszén foglalkoztunk részletesen a hazánkban is elérhető P2P, vagyis person-to-person pénzküldő rendszerekkel. Az elmúlt 16 hónapban azonban jelentősen bővült a lehetőségek skálája, sőt a hazai bankpiac egyik legnagyobb szereplőjének várható piacra lépése azt is jelzi, hogy az egyébként kevéssé fogékony magyar lakosság körében is megvan az igény a micropayment szolgáltatások iránt.
Rettegés helyett: fizess biztonságosan!
Egy nemrégiben napvilágra került piaci pletyka szerint a hazai piac domináns szereplője, az OTP Bank a közeljövőben mikrofizetési szolgáltatás bevezetését tervezi. A pénzintézet illetékes kollégái nem cáfolták a hírt, de kérdésünkre csupán annyit árultak el, hogy "az OTP Bank többféle fejlesztési lehetőséget vizsgál a fizetési megoldások körében, beleértve az internetbanki, mobilbanki és mikrofizetési szolgáltatásokat is." Információink szerint a projekt készültsége foka olyan, hogy néhány hónapon belül való megjelenés sem zárható ki.
Azt azonban még egyáltalán nem lehet tudni, hogy a bank a micropayment szegmens mely részét szeretné kiaknázni, a virtuális pénztárca szolgáltatásokon kívül ugyanis az sms-fizetés, a telefonos fizetés és több olyan fizetési mód is ebbe a kategóriába tartozik, mely nem a fent említett P2P-rendszerek körébe tartozik.
Addig is, míg kiderül, hogy a mérlegelés végeredményeként megszületik-e maga a termék, érdemes megnézni, hogy milyen lehetőségek állnak manapság azok rendelkezésére, akik virtuális pénzküldő rendszereken keresztül szeretnék napi vásárlásaikat bonyolítani, csökkentve ezzel az adatlopás kockázatát. Ám mielőtt belevágnánk a jelenleg elérhető szolgáltatások részletezésébe, érdemes nagyító alá venni a potenciális ügyfelek körét, hogy megtudjuk, van-e egyáltalán tér ezen szolgáltatások számára, mit nyerhet a piacra elsőként belépő pénzintézet?
Nem szeretjük az alternatívákat, vagy mégis?
A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet II. e-money szimpóziumra készült felmérése arra enged következtetni, hogy a magyar lakosság jelentős, 50 százalékot meghaladó hányada teljesen elzárkózik az alternatív fizetési formáktól. Ez esetben azonban nem a cikkünk következő bekezdéseiben jelentős szerepet kapó elektronikus pénztárcákról van szó, hanem a mobilfizetésről.
Bár a helyzet enyhén javul, a teljes népesség 62 százaléka nem használná fizetésre a mobiltelefonját, ez az arány a mobiltelefonnal rendelkezők esetében valamivel alacsonyabb. Minden második mobilos idegenkedik ettől a fizetési formától, holott annak tesztelés alatt álló változatai biztonságosabb és gyorsabb fizetést tesznek lehetővé.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Látható tehát, hogy nem rajongunk a mobilos fizetésért, többségünk pedig az online vásárlástól is ódzkodik. A megkérdezettek 69 százaléka biztos benne, hogy nem adná meg bankkártyájának számát, inkább lemond az internetes vásárlás biztosította előnyökről és kényelemről. A felmérés azonban arra nem ad választ, hogy az ódzkodó bankkártyások között milyen arányban vannak azok, akiket a csalások riasztanak el.
Az online fizetésre nemet mondók magas aránya jelentős potenciált rejt magában, őket egy új, a biztonság mellett egyéb plusz előnyt is adó szolgáltatással lehet a piacra csábítani. A kereskedelmi bankok által ajánlott eszközök (virtuális kártyák) megoldást jelentenek az adatbiztonsági problémákra, nem teszik azonban lehetővé, hogy az e-kereskedelmre nyitottak kedvezményes formában egymás között kereskedjenek.
Jelenleg erre csakis külföldi rendszereken keresztül van lehetősége a magyar vásárlóknak, így egy alacsonyabb díjakkal dolgozó hazai szolgáltatónak bizonyosan lenne tér a piacon. S minden valószínűség szerint ebben az esetben is igaz, hogy a legnagyobb kockázatot felvállaló első belépő, amennyiben a piacra lépés sikeres, lefölözi a piacot.
Kérdés persze, hogy az első belépő milyen gátat állít majd a szolgáltató-váltás elé, a P2P rendszerek esetében ugyanis az egyszerű, online regisztráció a számlavezető bank lecserélésénél könnyedebb megoldást nyújt. (A micropayment számlaszolgáltatáshoz csatolásával a kisfizetést lehetővé tévő szolgáltatások előnyét semmisítenék meg, így ez a lehetőség nem valószínű.)
Megnéztük az árakat, leesett az állunk!
Megnyílt a Paypal a magyarok előtt...A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.