Életbiztosítást főleg megtakarítási céllal kötnek a magyarok. A biztosításpiaci lefedettség a Nyugat-Dunántúlon a legmagasabb.
Életbiztosítást főleg megtakarítási céllal kötnek a magyarok. A biztosításpiaci lefedettség a Nyugat-Dunántúlon a legmagasabb.
Budapest, 2006. augusztus 30. - A GfK Hungária Piackutató Intézet biztosításpiaci adatai alapján a Nyugat-Dunántúli régióban legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya. Az életbiztosítással rendelkezők egyre inkább a megtakarítási célú biztosításokat részesítik előnyben.
A GfK Hungária Piackutató Intézet Pénzügykutatási részlege folyamatosan monitorozza a hazai biztosítási piacot és a piaci szereplők teljesítményét. A folyamatos mérés eredményeit pedig negyedévente publikálja Biztosításpiaci Adatszolgáltatások tanulmányában.
Általában jellemző, hogy 2006. II. negyedévében csökkenő mértékben nőtt a biztosítási piac: az összes megkérdezett közül az új biztosítást kötők aránya 2005 végéhez képest 18,6 százalékról 14,6 százalékra esett vissza. A vizsgált időszakban ugyanakkor a kilépők aránya is csökkent, ám ennél jóval kisebb mértékben: a 2005. év végi 8,6 százalékról 2006. júliusában 6,5 százalékra.
Az egyes biztosítási típusok rangsorában jelentős változás nem következett be a legutóbbi, I. negyedévi adatokhoz képest. Továbbra is az ingatlanbiztosítással rendelkezők vannak a legnagyobb arányban - a biztosítással rendelkezők mintegy háromötöde, azaz 61 százaléka lakását, vagy házát biztosítja. Ezt a típust a kötelező felelősségbiztosítás követi 44 százalékos piaci részesedéssel.
A személybiztosítások közül az elérésre szóló, életbiztosítás vezet, hiszen szinte minden tizedik biztosítással rendelkező honfitársunk köt ilyen biztosítást. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, azaz enyhén emelkedett az elmúlt időszakban, míg a jelenleg leggyakoribb elérésre szóló életbiztosítás piaci aránya némiképp csökkent.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az életbiztosítottak körében egyre nagyobb súllyal esik a latba a megtakarítási céllal történő biztosításválasztás.
A leendő ügyfeleket egyre növekvő mértékben befolyásolja biztosító választásakor a barátok és ismerősök véleménye. 2005. végén 44 százalék, 2006 II. negyedévében pedig már 55 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy barátai, illetve ismerősei ajánlása alapján választana biztosítót. A következő leggyakoribb szempont praktikus: a megkérdezettek 45 százaléka választana azon biztosítótársaságok közül, amelyeket már ismernek vagy már volt kapcsolatuk vele. A potenciális ügyfelek megnyerése, illetve a meglévő ügyfelek megőrzése érdekében mindenképpen fontos lehet ezek alapján a ügyfélszolgálati tevékenységek minősége.
Az ország régiói közül - a GfK vásárlóerő tanulmánya alapján módosabb - Nyugat-Dunántúli régiókban a legmagasabb a biztosítással rendelkezők aránya, mely mintegy 92,2 százalékra tehető. Ezt követi Észak-Magyarország 85,6 százalékos, valamint Közép-Dunántúl 84,4 százalékos lefedettséggel.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.