2025-től újraindul az otthonfelújítási program, a feltételek nagyon hasonlóak lesznek, mint amit 2021-2022-ben megismerhettünk, de azért vannak nagyobb eltérések is.
Rengeteg hibás ingatlanhirdetést lehet találni a magyar piacon: a szakértők szerint például rossz fotókkal, vagy nem jól megfogalmazott szöveggel nem csak időt, de súlyos összegeket is bukhatnak a tulajdonosok. Mutatjuk, hogyan nem szabad csinálni, és szakemberek segítségével az is kiderül, hogy mi a jó és eredményes ingatlanhirdetés titka!
Az amúgy is rettenetesen pörgő ingatlanpiacra most még ráeresztették a különféle állami támogatásokat is: így pedig szinte logikus, hogy boldog-boldogtalan árulja a házát, lakását - hiszen most nagyot kaszálhatnak. Ugyanakkor ez a hirdetések "felhígulását" is eredményezte, rengeteg az úgymond "hibás" lakáshirdetés.
Lakáshitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A legnagyobb baj pont leglátványosabb elemmel, a fotókkal van: már egy egyszerű kereséssel is rengeteg olyan hirdetést láttunk, amelyeknél a csatolt képek alapján szinte biztosan nem kapnánk fel a telefont - és ezzel a legtöbben nyilván így vannak. Most két szakértő segítségével annak jártunk utána, hogy miért van ennyi rossz hirdetés, emellett az ingatlanpiaci szakemberek pár tanácsot is megfogalmaztak az eladóknak.
Hiányzik a rutin
- nyilatkozta kérdésünkre Benedikt Károly. A Duna House marketing, pr és elemzési vezetője hozzátette, náluk például a munkatársak oktatási képzésében a megfelelő hirdetésírási és fotózási alapok elsajátítására nagy hangsúlyt fektetnek, így ha valaki tapasztalatlan, érdemes inkább szakemberre bízni a feladatokat.
- folytatta a szakember. Egy jó, és eredményes ingatlanhirdetés az alábbi elemekből áll Benedikt Károly szerint:
- jól megírt, lényegre törő, de ütős, figyelemfelkeltő hirdetési szöveg
- igényes ingatlanfotók
- jól meghatározott ár
- az ingatlan bemutatásának megfelelő folyamata
- hirdetési lehetőségek átgondolása, összehangolása
Alapvető hibákat követnek el a fotózók
Nyilván nem lehet mindenki ingatlanos, de néhány egyszerű alapelv betartásával akárki készíthet olyan fotókat az ingatlanáról, amelyek láttán nem zárják be rögtön a hirdetést az érdeklődők.
- magyarázta a Pénzcentrum megkeresésére Balogh László.
Az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője szerint ugyanis "egy szuperül befotózott ingatlant az érdeklődők magasabbra pozicionálnak, aminek százezrekben vagy milliókban kifejezhető értéke lehet!" Feltéve persze, ha a személyes megtekintés során hasonló pozitív benyomások érik a vevőt, mint amit a képeken látott.
- hívta fel a figyelmet a szakértő.
Ezek a leggyakoribb mellényúlások
Balogh László szerint a fotózással kapcsolatos tipikus hibáknak két csoportja van: formai és tartalmi. A formai hibák közé tartozik, amikor nem megfelelő fényképezőgéppel, rossz fényviszonyok és beállítások mellett készülnek a képek.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem adja el magát az otthonod!
A tartalmi hibák közül a legtipikusabb az, amikor magától értetődőnek vesszük, hogy az a lakás, amiben mi boldogan éltünk 10-20 évet, simán eladja magát. Vannak tulajdonosok, akik vélhetőleg emiatt már rendet sem tesznek az ingatlanban: a konyhában úsznak a mosatlan edények és az ételmaradék, a nappaliban a szárítón lógnak a ruhák, a hálóban a bevetetlen ágyat láthatjuk, és extrém esetben a családtagok vagy a barátok is rajta vannak ezeken a fotókon. Pedig elhihetjük: ezekre senki sem kíváncsi - hívta fel a figyelmet az Ingatlan.com szakértője.
Ugyanis jellemzően azoknak az ingatlanoknak a legnagyobb a sikere a hirdetések között, ahol makulátlan a rend és tisztaság, személytelenítve van a lakás (ilyenkor érdemes a nyaralási, családi, képeket is levenni a falról), hiszen a vevőnek a saját maga, illetve a családja életét kell belelátnia az ingatlanba. Ez pedig meglehetősen nehéz akkor, ha mások mindennapjait látjuk viszont a fotókon, vagy a megtekintés során.
Lakáshitelekért keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Szintén tipikus hiba, amikor a képek mellé nem töltenek fel alaprajzot a hirdetők. Enélkül ugyanis a fotók lehetnek kifogástalanok és professzionálisak, az érdeklődők csak nehezen tudják a fejükben elképzelni, hogy melyik helyiség honnan hová nyílik, vagy milyen az ingatlan elrendezése.
Összegezve Balogh László arra hívta fel a figyelmet, hogy mielőtt nekilátunk a fotózásnak próbáljuk függetleníteni magunkat az ingatlanhoz fűződő korábbi évek élményeitől és pozitív tapasztalatainktól:
Ezek a mai trendek
- mesélte a mai trendeket Benedikt Károly.
Bár ma már számos profi ingatlanfotós is dolgozik hazánkban, ők tízezreket is elkérhetnek egy-egy sorozatért. Így aki nem akar erre pénzt áldozni, annak a Duna House szakértője azt ajánlja, mindenképpen szerezzen be egy jó fényképezőgépet - amit kiegészíthet egy ingatlanfotózásra kiválóan alkalmas. széleslátószögű objektívvel. Bár mobillal is bele lehet vágni a hirdetési fényképek elkészítésébe, ez elég nagy odafigyelést igényel.
A Duna House is megfogalmazta intelmeit azoknak, akik maguk vágnának bele otthonaik fotózásába:
- A helyiséget elő kell készíteni a fotózásra! - rendrakás, takarítás, el kell pakolni a "felesleges" kacatokat, érdemes otthonos hangulatot kelteni: dísz elhelyezése az asztalon (gyümölcskosár, vágott virág), érdemes játszani a színekkel, pl. összeillő függöny és díszpárna a nappaliban, azonos színű kiegészítők + törölközők, hogy hangulatosabb legyen a fehér fürdőszoba.
- A személyes tárgyakat célszerű elpakolni, ha ingatlanfotózásról van szó, hiszen az érdeklődő az otthonosság érzetét szeretné látni, de nem azt, hogy ez jelen pillanatban másnak az otthona.
- Az adott helyiség sarkából lehet jó fotókat készíteni, így mutatja meg a kép a legtöbbet a térből.
- Nem érdemes a zoomolást használni, inkább lépjünk közelebb a fotó készítésekor a kiemelendő részlethez, de azt is érdemes átgondolni, hogy jobb hangulata lehet a képnek, ha más tárgyak és részletek is látszódnak rajta. Pl. magas minőségű szaniterek beépítése esetén nem érdemes csak a csapot és a mosdókagylót lefotózni.
- Leguggolva, vagy székre állva egészen más perspektívából fotózhatunk.
- A legjobb összhatás érdekében minél több természetes fényre van szükség, ezért nem mindegy, hogy milyen napszakot választunk a fotózáshoz. El kell húzni a függönyöket, ki kell nyitni a zsalut! Előfordulhat, hogy a lakás mesterséges fényforrásait is igénybe kell venni az optimális megvilágítás érdekében. A legtöbb digitális fényképezőgép a szoba legfényesebb pontjához méri a fényt, és sötétebbé teszi a kép többi részét. Ellenőrizhető, úgy ha a fényképezőgépet távolítjuk az ablakoktól, így kiegyensúlyozottabb képet készíthetünk.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.