10%-os növekedésről számolt be az eladáshelyi tranzakciók esetében a 2009-es évre vonatkozóan a Visa Europe. Jelenleg 360 millió Visa kártya van forgalomban - tudtuk meg a sajtótájékoztatón.
A Visa Europe bevétele 2009-ben ugyan 2 százalékkal elmaradt az előzetes várakozásaiktól, 726 millió euró lett, azonban a hatékony költségcsökkentésnek köszönhetően az adózás előtti nyeresége 17%-kal, 46 millió euróra emelkedett.
Európa-szerte az eladáshelyi költés egy év alatt 3,7%-kal 856 milliárd euróra nőtt, míg a POS tranzakciók száma 8,2%-os növekedéssel elérte a 17 milliárdot. A Visa Europe forgalomban lévő kártyáival csúcsidőszakban másodpercenként 894 tranzakciót hajtottak végre, illetve dolgoztak fel - hangsúlyozta Mark Antipof, a Visa Europe regionális területi ügyvezető igazgatója.
Hazánkban a Visa kártyabirtokosok POS tranzakciónak száma 11,9%-kal 60,7 millióra nőtt, míg az egy kártyára jutó átlagos költési érték 1,9%-kal 29,4 euróra csökkent, mely azt mutatja, hogy már a kisebb összegű vásárlásokra is gyakrabban használjuk a plasztikot - emelte ki Kurt Tojner a Visa Europe Magyarországért és Ausztriáért felelős területi vezetője. A hitelkártyával történő POS költések csupán 1,1 százalékkal emelkedtek, míg az egy kártyára eső tranzakciók száma (22,2) kevés eltérést mutat 2008-hoz (21,6) képest. Az üzleti kártyák száma 15,7%-kal emelkedett egyetlen év alatt.
Magyar sajátosság egyébként, hogy a betéti kártyák esetében magasabb a tranzakciónkénti átlagos költés, mint hitelkártyák esetében, ami elsősorban azzal magyarázható, hogy a debitkártyák itthon elterjedtebbek, mint Európa más országaiban.
A betéti kártyás fizetés bizonyult a legkedveltebb fizetési módnak a fogyasztók körében, hiszen a Visa kártyás költések 70%-a betéti kártyáról történt. 2009 folyamán jelentősen bővült az e-kereskedelem is: a karácsonyi szezonban 127,5 millió online tranzakciót dolgoztak fel, mely éves szinten 37,4%-os növekedést jelent. Mindent összevetve az e-kereskedelem Európában Visa kártyás költésekből jelenleg mintegy 20%-ot képvisel.
Az érintés nélküli kártyáé a jövő
2010-ben - a Visa Europa várakozásai szerint - szinte biztosan felgyorsul a betéti kártyás költés terjedése, mert az érintés nélküli és a prepaid kártya egyre megszokottabbá válik.
"Európában ma 6 millió érintés nélküli kártya van forgalomban, számuk 2010 végére várakozásaink szerint eléri a 12 milliót. Az érintés nélküli fizetés éppolyan radikális változást hoz majd a fizetési szokások terén, mint amilyet az e-kereskedelem hozott az elmúlt 10 évben, ugyanis a kisösszegű vásárlásoknál a készpénzhasználathoz képest kiváló alternatívát jelent. Csökken a sorban állással töltött idő, kényelmesebb megoldást jelent a vevők számára, és még a kereskedők forgalma is nő."- jelentette ki Peter Ayliffe, a Visa Europe vezérigazgatója Brüsszelben az éves üzleti eredmények ismertetésekor.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Visa Europe 2007-ben összesen 6 milliárd tranzakciót dolgozott fel, mellyel Európa legnagyobb bankközi kártyafeldolgozója lett. A sikerhez nagyban hozzájárultak a cég innovációs befektetései, melynek köszönhetően például a Visa payWave érintés nélküli fizetési megoldás létrejöhetett a kisebb értékű vásárlások esetére.
Az innovációk terén az érintés nélküli fizetést eddig az Egyesült Királyságban, Törökországban és Lengyelországban vezették be, ami összesen 6 millió érintés nélküli kártyát jelent Európában. Tervek szerint 2010 végéig a duplájára, vagyis 12 millióra növelik ezek számát. Szintén az újdonságok közé tartozik a mobilos fizetés, amely az Egyesült Királysában, illetve Portugáliában jelenleg tesztelési fázisban van.
Jelentős potenciál lát azonban a Visa a prepaid kártyákban is, nem csak az ajándékozás, illetve az utazás területén, hiszen számos egyéb alternatív felhasználási területük is létezik. Egyre több kormány használja például ezeket a kártyákat jóléti kiadások célszemélyekhez történő eljutattására, főként azok számára, akik nem rendelkeznek bankszámlával, így a készpénz kifizetés helyett csak a prepaid kártyák jelenthetnek alternatívát.
A hazai terep nem a csalóké!
A Visa évek óta kiemelt feladatként kezeli a bankkártya csalás elleni védelem és biztonság kiépítését, ezért az elmúlt négy évben több mint 400 milló eurót fektett egy korszerű tranzakció-feldolgozó rendszer létrehozásába, amely a kártyatranzakciókat elemzi, és kockázatukat pontozza, így a visszaéléseket a bankok azonnal észlelhetik és leállíthatják. Többek között ennek, valamint a Chip & PIN alapú és a Verified by Visa rendszereknek is köszönhető, hogy a tavalyi évben a Visa kártyás vásárlásokra jutó csalások aránya Európában csaknem 15%-kal csökkent.
Itthon a chip-es kártyák aránya a Visa kártyán belül egyébként ötven százalékos, míg az ilyen kártyákat elfogadó termináloké 70%. De nem ennek, hanem sokkal inkább a már évek óta hatékonyan működő sms-szolgáltatásnak köszönhető, hogy a csalások aránya 0,007 százalék alatti, szemben az európai 0,058 százalékos aránnyal.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.