Befejeződött a MasterCard bankkártya-elfogadást fejlesztő programjának fővárosi szakasza. Ennek eredményeképpen eddig több mint 1,000 kereskedővel bővült a bankkártyát elfogadó üzletek száma Budapesten. A projekt szervezői jelezték: jelenleg további félezer üzletben készítik elő a terminálok kihelyezését.
A kampány elsősorban a kis- és közepes méretű üzletekre fókuszál: a fővárosban újonnan bekötött boltok 49%-a évente 10 milliónál kisebb forgalmat bonyolít, 23%-uk 10 és 30 millió forint közötti értékben, 19%-uk pedig 30 millió forint feletti értékben értékesít terméket/szolgáltatást.
A megkeresett kereskedők közül az elektronikai cikkeket forgalmazó boltok vezetői voltak a legfogékonyabbak a kártyaelfogadás bevezetésére: ők adják az összes új kártyaelfogadó üzlet 16%-át. 13-13%-ban találunk élelmiszerboltot és vendéglátó-ipari egységet, míg a ruházati boltok 8%-ban képviseltetik magukat. A programnak köszönhetően a budapestiek 27 új virágboltban, 13 papír-írószer üzletben, 7 óra-ékszer kereskedőnél és 7 újonnan csatlakozott filmkölcsönzőben használhatják a bankkártyájukat vásárlásra.

Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója elmondta: "A program során kiderült: Budapesten a kereskedők ma már kisebb összegek esetén is számítanak a kártyahasználatra, érzik erre a fogyasztói igényt, és ennek megfelelően nyitottak a szolgáltatás bevezetésére. Általánosságban elmondható, hogy az érdeklődő kereskedők ötöde vezeti be a kártyaelfogadást közvetlenül a marketing akciót követően. A virágboltok, papír-írószer ützletek, vegyes profilú ajándékboltok, DVD kölcsönzők és élelmiszerboltok esetén ez az arány akár 30% is lehet. Esetükben a kiélezett versenyhelyzet megkívánja a szolgáltatások bővítését, mely - a jelen nehéz piaci körülmények között - elengedhetetlen a fennmaradáshoz."

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


