2 °C Budapest

A kis boltokra megy rá a Mastercard

2009. március 4. 18:00

A MasterCard 2008. júliusában indult kártyaelfogadás fejlesztési programjának köszönhetően eddig 1145 kis- és közepes méretű bolt tette lehetővé pénztáránál a kártyás fizetést. A terminálok számának növekedése mellett ugyanakkor a program katalizáló hatása is nagyon fontos.

"Más országokban szerzett tapasztalataink azt mutatják, hogy az elfogadói hálózat fejlődésében van egy pont, miután a rendszer szinte önmagát fejleszti. Ezt a pontot akkor érjük el, amikor már van annyi elfogadóhely, hogy a kártyahasználók nyugodtan indulnak el vásárolni jelentős készpénz nélkül, és aktívan igénylik a további elfogadóhelyek telepítését ott, ahol ilyen nincs. Ezen a ponton a kereskedő is belátja, hogy a kártyás vásárlókkal jelentős üzletet is veszít, és meghozza a döntést a bővítésre. Bár a jelenlegi kampány mindössze négyezer kereskedő bevonását tűzte ki célul, ami önmagában nem hoz nagyságrendi változást a magyar piacon, az öngerjesztő folyamat eredményeképpen esély lehet a felzárkózásra a fejlettebb elfogadási hálózattal rendelkező országok mellé " - mondja Gauder Milán, a kártyatársaság Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója.

Jelenleg Magyarország viszonylag fejlett a kibocsátott kártyák számát tekintve (9 millió bankkártya jut 10 millió lakosra), ugyanakkor a kártyahasználatot gyakran hátráltatja a kártyaelfogadás hiányossága, elsősorban a kis- és közepes méretű boltok esetében. A MasterCard kereskedői kampánya ennek helyzetnek a felismeréséből született, így elsősorban a kiskereskedőkre fókuszál. Telefonos- és direkt marketing eszközök segítségével próbálja ösztönözni a bankkártya elfogadást az ország 25 nagyvárosában és azok vonzáskörzetében, beleértve Budapestet.

A kampány bevon minden Magyarországon működő elfogadó bankot és felkínálja nekik a lehetőséget, hogy a megkeressék és szerződést kössenek a kártyaelfogadásra nyitott kereskedőkkel. A POS terminálok telepítése után egy átfogó kártyahasználat ösztönző kampány indul annak érdekében, hogy a kártyabirtokosok figyelmét az újonnan bekötött boltokra irányítsák.

Az elfogadói hálózathoz újonnan csatlakozott boltok 40%-a kifejezetten kis üzlet: éves forgalmuk nem teszi ki a 10 millió forintot, a skála másik végén lévő, 30 milliónál is többet értékesítő üzletek a most csatlakozott boltok 16%-át adják. A szerződött boltok fele műszaki, háztartási és élelmiszerüzlet volt, míg a vendéglátást és a szépségápolást 24% képviselte.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 21. csütörtök
Olivér
47. hét
November 21.
"Helló!" Világnap
November 21.
Halászati világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?