A kis- és középvállalkozások egyre inkább megkedvelik a bankkártyás fizetési módot. Jelenleg körülbelül félmillió üzleti kártya van forgalomban, azonban a fejlődéshez szükség van az elfogadó-hálózat fejlesztésére is - derült ki a MasterCard mai sajtótájékoztatóján.
Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős vezetője elmondta, itthon az MNB statisztika szerint kb. félmillió kártya van, ezek többsége leginkább betéti, debitkártya, a hitelkártyák aránya 10 százalékos nagyságrendű. A vezető kiemelte, a vállalati kártya az egyik leggyorsabban fejlődő prémium terület.
A banki szférában igen sokáig a lakossági kártyák fejlődésén volt a hangsúly, a vállalatok eddig vegyesen használták a saját és az idegen kártyákat, annak ellenére, hogy az 1950-1960-as években a Diners kártya kialakulásakor már az is gyakorlatilag vállalati kártya volt. Lakossági kártyát azonban nem lehet egy az egyben átültetni a vállalkozókra.
Míg darabszámban alacsony a vállalati kártyák részesedése, forgalomban viszont 13.14 százalékot tesznek ki, vagyis a forgalom jóval nagyobb a lakosságinál. A vállalatok ezen kártyákat nagyrészt készpénzfelvételre használják, így még sokat kell változtatni.
A vállalati kártyás fizetés fejlesztése két szempontból fontos, ez a feketegazdaság tisztítása és a körbetartozások kérdése. Egyrészt ha minden vállalat kártyát használna, a fizetések teljes mértékben nyomon követhetőek lennének. Másrészt pedig a kkv hiába adja el a termékét, a vevő nem azonnal fizet. A hitelkártya ezt a problémát orvosolni tudja - tudtuk meg Gauder Milántól.
Brian Lang, a MasterCard Europe vállalati termékfejlesztésért felelős vezetője is kiemelte, hogy a vállalkozások igényei merőben eltérnek a lakosságtól. Egyrészt számlázni kell a kiadásokat (számlavezetés, könyvelés), emellett ott az áfa, melyet vissza lehet igényelni. Érdekes adat, hogy a lakossági kártyákon belül 5-10 százalék a kkv-k kezében van. A jó hír az, hogy van kártyájuk, ez azonban, nem az a termék, ami az igényeiknek megfelel.
Az államfők is erről tárgyalnak, mivel egyrészt szeretnék látni, hogyan költenek a kkv-k, másrészt pedig nagyobb költésre szeretnék a kis cégeket ösztönözni. Ezt alátámasztja a kkv-k gazdaságban betöltött szerepe, Európában a számuk 25 millió, az összes vállalkozás 95 százalékát reprezentálják, GDP 40 százalékát, s a növekedés 80 százalékát adják.
Brian Lang szerint a kártya-üzletágban sokáig a lakosság volt fókuszban, ennek pedig oka, hogy az üzleti termékek gyakran nagyon összetettek. A MasterCard kutatása szerint a kereskedelmi oldalról jelentkező igények, a kkv-k illetve nagyvállalatok irányából érkező igények elég mások a lakosságokhoz és egymáshoz képest is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nem meglepő, hogy a kkv-szegmens növekedése és a következő 5 évre előrevetített növekedés jóval nagyobb a lakosságénál. Ez az üzletág sokkal nyereségesebb, mivel az egy kártyára jutó átlagos költés, a kártyahasználat ideje és az éves átlagos költés legalább a lakossági háromszorosa. Az vezető aláhúzta, hogy a következő 5 évben az üzleti kártyák aránya megduplázódik a jelenlegihez képest. Európában a 25 millió kisvállalkozás 22 ezer milliárd dollár nagyságrendű üzleti potenciált jelent.
A MasterCardebben az évben két új terméket mutatnak be. Az egyik a MasterCard Professional Card, amely a már meglévő üzleti kártya és a személyre szabott kártya ötvözete. Két különböző csoportot céloznak meg vele, egyrészt azokat a kkv-kat, akik lakossági kártyát használnak, ezek magasan képzett, független szakemberek. Másrészt pedig azon nagyvállalatok alkalmazottai, akik gyakran mennek külföldre beszerzésre, de nem kapnak kártyát.
A termék előnye, hogy a vállalat, az alkalmazott külön tudja választani a céges és a saját költést, különböző visszatérítések, kedvezmények kapcsolódnak hozzá, jelentést lehet kérni a kiadásokról, valamint testreszabott a külseje.
Az új platform pedig tulajdonképpen nem is egy termék, hanem egy modell, melyre a kibocsátók több variációjú terméket építhetnek rá. Az In-contorol lehetőséget biztosít a kártyabirtokosoknak arra, hogy különböző szabályokat adjanak meg üzleti kártyáikhoz.
Az In-control 3 fő jellemzője:
• Jóváhagyási kontrollok: felügyelhető, hogyan használják;
• Ki lehet választani, hogy egy bizonyos tranzakcióhoz melyik számlát használják;
• Sms-értesítések, rugalmas visszajelzés arról, hogyan használják a termékeket.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.