Jelenleg minden második magyar kártyabirtokos használja plasztiklapját külföldön is, derül ki a MasterCard külföldi kártyahasználatról készített kutatásából . Azok körében, akik legalább évente kétszer utaznak, a bankkártyát használók aránya átlagosan 67%.
"Míg a magyarok csak minden ötödik, addig a nyugat-európaiak minden második eurójukat költik el bankkártyával, amikor külföldre utaznak ." - emelte ki Gauder Milán, a MasterCard Europe Magyországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős üzleti igazgatója.
Gauder Milán szerint ezzel együtt az elmúlt években jelentősen csökkent a magyarok félelme a plasztiklap külföldi használatával kapcsolatban, és további fejlődés várható e téren.
"A praktikus előnyök, mint a gyors, 24 órás készpénzfelvétel lehetősége, a többnyire díjmentes vásárlás, a bankkártyához tartozó utasbiztosítások, valamint a hitelkártyán rendelkezésre álló hitelkeret mind olyan szolgáltatások, melyek jó eséllyel megszerettetik a magyar kártyabirtokosokkal is a plasztik külföldi használatát."
A MasterCard kutatásából az is kiderül, hogy miért nem használják a magyar kártyabirtokosok többször vásárlásra a kártyájukat, amikor utaznak. Az elsődleges ok, hogy biztonságosabbnak tartják, ha van náluk elegendő készpénz külföldön is. Emellett meghatározó az is, hogy a többség nincs tisztában a váltási árfolyammal, így a biztosabbnak tűnő készpénzt használja. Meglepő, hogy továbbra is magas azok aránya, akik úgy gondolják, hogy külföldön fizetni kell a bankkártyás vásárlások után (28% hiszi ezt), jóllehet ilyen díj a kereskedők legnagyobb részénél nem csak határainkon belül, de túl sincs.
Ugyanakkor a külföldi kártyás vásárlás térnyerését szolgálja, hogy míg 2006-ban a magyar kártyások mindössze 16%-a vélte úgy, hogy a MasterCard márkájú kártyák széles körben elfogadottak külföldön is, ma már 35% biztos ebben. A kutatás azt is kimutatta, hogy a bankkártyák biztonságosságának megítélése is jelentősen javult az elmúlt években.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ami az ATM használatot illeti, a külföldre utazó magyar kártyabirtokosok jelenleg közel 98%-a otthonról visz készpénzt (71% használ valutaváltó irodát, 27% bankfiókban vált), de 16%-uk külföldi ATM-ből is feltölti a személyes készpénz tartalékát.
A MasterCard megbízásából végzett felmérés kitért az utazási szokásokra is. A külföldre utazók 20%-a fizeti foglalásait kártyával, de a gyakori utazóknál ez az arány már 31%. Átlagosan évente egyszer utazunk külföldre, leginkább nyári pihenés céljából és népszerűek az 1-2 napos bevásárló túrák is. Utazás előtt az információkat elsősorban barátoktól, ismerősöktől, másodsorban az internetről szerezzük be. A vizsgált célcsoport 10%-a utazott már "télből a nyárba", azaz felkeresett meleg éghajlatú országot a téli hónapokban.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.