A MasterCard Europe kártyatársaság kereskedők körében végzett kampánya is szerepet játszott abban, hogy a tavalyi év során a magyarországi bankkártya elfogadóhelyek száma 36%-kal nőtt , amely a jegybank 2003, 2004 é 2005-ben közölt 5,2%-os átlag növekedéséhez hasonlítva kiemelkedő eredmény.
Zdenek Houser, a MasterCard Europe Magyarországért, Horvátországért és Szlovéniáért felelős igazgatója elmondta: "A bankkártya kibocsátás és az elfogadás olyanok, mint a tyúk és a tojás. Az egyik nem létezhet a másik nélkül: ezért fontos, hogy ne csupán a kibocsátott bankkártyák-, de az elfogadóhelyek száma is gyarapodjon."
A vezető azt is elmondta, hogy hasonló fejlettségű és méretű országokban egy millió kártyabirtokosra átlagosan tízezer kereskedelmi elfogadóhely jut. Ugyanakkor a jegybank adatai szerint a 6,5 millió hazai kártyabirtokost jelenleg mindössze 27 000 kereskedelmi elfogadóhely szolgálja ki, amely a kívánatos szám csupán 41%-a.
A tavalyi évben megindult erőteljes növekedés részben a MasterCard személyes megkeresésen alapuló kampányának és a kártyatársaság külön erre a célra létrehozott www.kartyaelfogadas.hu weboldalának köszönhető.
Az elfogadókedv élénkülésében nagy szerepet játszott a hitelkártyák robbanásszerű növekedése is, melynek következtében a kredit termékeket használó kártyabirtokosok már a kereskedők számára is érzékelhető mértékben kezdtek hangot adni a bankkártyás fizetési lehetőség iránti igényüknek.
"A kereskedőket elsősorban a vásárlói panasz tudja meggyőzni arról, hogy szükség van kártyaelfogadásra üzletükben" - mondta el a MasterCard kereskedői kampányáért felelős vezetője, Gauder Milán. "A hitelkártya olyan termék, melynek használata elsősorban vásárláskor előnyös, hiszen a kártyabirtokos ezen a módon tudja igénybe venni a kamatmentes periódust. Ezért amennyiben a hitelkártya használója a plasztikkal nem tud közvetlenül - csak egy készpénzfelvételi tranzakció közbeiktatásával - fizetni, gyakran inkább eláll a vételi szándékától. Ez főként azoknak a kereskedőknek okozhat forgalomkiesést, ahol nagy szerephez jut az érzelmi alapú, "meglátom és megszeretem" típusú vásárlás" - véli Gauder Milán.
Kereskedői felmérés
A MasterCard számára az AOS Networking kutatócég végzett felmérést 2007. májusában "Elfogadók az elefántcsonttoronyban" címmel. A kutatás elsődleges célja az volt, hogy feltárja a magyarországi kereskedők fő motivációit és ellenérzéseit a bankkártya elfogadással kapcsolatban, és ilyen módon segítse az üzletág résztvevőit a POS hálózat további fejlesztésében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett 1095 bankkártyát elfogadó kereskedő több mint a fele (53%) elsősorban a vásárlói igényre válaszolva vezette be a kártyaelfogadást. A kereskedők 98%-a egyáltalán nem bánta meg döntését és újra az elfogadás mellett tenné le a voksát.
A 821 bankkártyát még el nem fogadó kereskedők 16%-a napi szinten is észleli a kártyaelfogadás hiányából eredő üzletvesztést. Bevallásuk szerint a vásárlók 6%-a áll el vásárlási szándékától mikor azt tapasztalja, hogy nem lehetséges az üzletben bankkártyával fizetni.

Így nem meglepő, hogy a megkérdezett készpénzes kereskedők 57%-a tervezi a kártyaelfogadás bevezetését legkésőbb egy éven belül. A kereskedők helyesen ítélik meg a kártyás fizetés esetleges kockázatait, hiszen az összes
megkérdezett kevesebb, mint 0,5%-a mondta, hogy üzlete számára a kártyavisszaélések kockázatot jelenthetnek.
Mi alapján választanak a kereskedők elfogadó bankot? A MasterCard kutatásából kiderült, hogy a kereskedők elsősorban azt a bankot választják, amelytől a legkedvezőbb ajánlatot kapják (50%), a pénzintézet iránt táplált általános bizalom pedig a megkérdezettek 28%-ánál játszik elsődleges szerepet.

Úgy kellett már ez a pénz a városoknak, mint egy falat kenyér: gigatámogatást kap rengeteg település
Az OTP Bank az előző uniós ciklus kezdete óta közel 400 önkormányzati fejlesztéshez nyújtott kiegészítő forrást.


"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.


