Egyre másra rukkolnak elő a bankok a különféle cégekkel közösen kibocsátott co-branded kártyákkal, hogy egy jól behatárolható ügyfélkört szerezzenek meg maguknak, az azonban kétséges, hogy mennyire válnak ezen plasztikok birtokosai lojális törzsvásárlókká - írja a Népszabadság.
Az MNB által nemrégiben közzétett, 2006-ról szóló bankkártya használati adatok szerint a hitelkártya-állományon belül folyamatosan nő a céglogós kártyák aránya, egy év alatt 5-ről 13 százalékra. A lap által megkérdezett, co-branded kártyákat kibocsátó bankok körében azonban ez az arány 50-70 százalékra tehető.
A Citibank szerint az ilyen kártyák legnagyobb előnye a bankok számára, hogy egy jól körülhatárolható ügyfélkört tudnak becélozni testre szabott szolgáltatásokkal, amit a céges partnerek stabilabb ügyfelei biztosítanak.
De persze nem ilyen könnyű a képlet a bankok számára, hiszen mérlegelniük kell, hogy a kibocsátott társmárkás kártyák birtokosai jól jövedelmező törzsvásárlói kört, vagy éppenséggel bedőlt adóstábort hoznak-e a konyhára.
A co-branded kártyák mellett szól, hogy a hitelkártyákra jellemző 10 százalék körüli éves lemorzsolódás esetükben néhány százalékkal alacsonyabb, azonban hazánkban ez a lemorzsolódás a nyugaton jellemzőkkel ellentétben nem másik hitelkártyára való váltást, hanem végleges búcsút intést jelent.
A GfK Hungária egyik piackutatója szerint tavaly valamelyest visszaesett a hitelkártyapiac, ugyanis a teljes lakossághoz mért arányuk 4,9 százalékról 4,4 százalékra esett vissza. A lap által megkérdezett pénzintézetek közül is sokan a hitelkártya-kintlevőség csökkenését jelezték.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezt a hitelkártyákkal kapcsolatos rossz tapasztalatok is indokolhatják. A hazai lakosság ugyanis továbbra is gyakran használja készpénzfelvételre hitelkártyáját, ami ugye nem tartozik a kamatmentes tranzakciók közé. A Budapest Bank hitelkártya vezetője szerint ráadásul az ügyfelek többsége az aktiválás után 2-3 hónap alatt feléli hitelkeretét, és a magas THM ellenére is csak igen lassan törleszti vissza az összeget. Ez pedig nem a legolcsóbb formája a hitelhez jutásnak.
2007-ben újdonságot jelentettek a két tévétársaság, a TV2 és az RTL által piacra dobott kártyák, ami a nagy versenytársak egyre erősödő egymásra licitálását jellemzi. Ezek iránt nem mutatkozott túl nagy lelkesedés az ügyfelek körében, ami nem is meglepő, hiszen vásárlási kedvezmények helyett inkább csak "celebszolgáltatásokat" nyújtanak, például 5 százalékos kedvezményt Keleti Andrea táncstúdiójába. Nem is sikerült a K&H-nak ezidáig 10 ezernél több RTL kártyát piacra dobnia.
Annál elégedettebbek a bevásárlókártyák tulajdonosai. Az Auchan 3 éve bocsátotta ki bevásárlókártyáját, amivel egyre nagyobb arányban fizetnek a vásárlók, de a Tesco kártyát kibocsátó Magyar Cetelem sem panaszkodhat, hiszen túl van már a 250 ezresdik kártyakibocsátáson is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.