Mire is jó ez? A bankok között élesedő verseny következtében egyre differenciáltabb termékek jelennek meg a piacon. A bankkártyák piacán a betéti, hitel- és terhelési kártyák mellett, illetve azok változataként mára már ismertté váltak hazánkban is az úgynevezett társmárkás és szponzorkártyák, valamint ezek kombinációja is.
Mitől szponzor a szponzorkártya?
A szponzorkártya az úgynevezett co-branded kártyák, magyarul társmárkás kártyák egyik válfaja. A co-branded kártyák lényege, hogy a bank egy másik profitorientált szervezettel közösen bocsát ki bankkártyát, járulékos szolgáltatásokat nyújtva a kártyával rendelkező ügyfelek számára. A szponzorkártyák ettől annyiban térnek el, hogy a bank partnere a kibocsátásban egy non-profit szervezet. Ezek a szervezetek jellemzően sportegyesületek, jótékonysági intézmények, vagy egyetemek.
Külső megjelenésüket tekintve annyiban térnek el a hagyományos bankkártyáktól, hogy szerepel rajtuk a szponzorált fél logója.
A szponzorkártyák használata során a kártya birtokosa, illetve bankja a kártyahasználat után beszedett díjakból a kiválasztott sport-, kulturális-, egészségügyi-, vagy egyéb intézményt, szervezetet támogatja. Hozzá kell tenni, hogy ez általában a hagyományos bankkártyákoz képest magasabb díjak mellett valósul meg. Ezen kívül különféle kedvezményekben is részesülhet a kártya birtokosa, például kedvezményes belépő a sportklub mérkőzéseire.
A szponzorkártyákról azonban azt is el lehet mondani, hogy igen jól letapintható példái a bankok által is egyre nagyobb hangsúlyt kapó kapcsolati marketingnek. Hiszen egy olyan partnerkapcsolaton alapuló, mindhárom fél számára hasznot hozó termékről van szó, melynek célcsoportja igen jól körülhatárolható, közös érdeklődési körrel rendelkezik. A bank számára előnyös, hiszen ügyfélkörét bővítheti, és lojalitást építhet ki körükben. A non-profit szervezet számára egy pénzgyűjtési lehetőséget, forrást jelent, de márkaimázsuk építésében is jelentős szerepet tölt be.
Végül az ügyfél is előnyökhöz jut a bankkártya, illetve a szervezet által biztosított kedvezményeken keresztül. De ami a legfontosabb a kártyabirtokos számára, és amire a bankok is apellálnak, az a szimbolikus haszon, amit a vásárló érez azáltal, hogy egy általa preferált szervezetet támogathat, miközben mindennapi tevékenységét végzi.
A Nyugat-Virginiai Egyetem által készített kutatás a szponzorkártya birtokosok által fontosnak ítélt, szimbolikus és funkcionális hasznokat térképezte fel. Ezek ismeretében ugyanis kiderül, hogy milyen szempontok szerint választ az ügyfél szponzorkártyát.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A kutatás eredményei alapján négy fontos tényező befolyásolja a döntést: a kártyán feltüntetett logo, a kártya által szponzorált szervezet, a kártyakondíciók (éves díj és kamat), és maga a kibocsátó (Visa, MasterCard). A legfontosabbnak ezek közül a válaszadók a szponzorált szervezetet választották, ami egyáltalán nem meglepő, hiszen ha valaki hagyományos bankkártya helyett szponzorkártyát választ, akkor jellemzően egy általa fontosnak tartott cél támogatása miatt dönt így.
Legkevésbé fontos szempont- a kutatás alapján - a kártyán megjelenő logó, valamint a kibocsátó szervezet, vagyis hogy MasterCard vagy Visa kártyáról van-e szó. Az eredmény abból a szempontból is érdekes, hogy a befolyásoló tényezők között a kibocsátó bank maga nem is szerepel.
Szponzorkártyák a hazai piacon
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.