A ma megrendezett sajtótájékoztató keretében Dr. Lendvai János, a Magyar Cetelem Zrt. elnök-vezérigazgatója értékelte a cég 2007-es pénzügyi eredményeit, bemutatta az idei üzleti terveket, tájékoztatta a megjelenteket az új stratégiáról és a bevezetésre kerülő devizahitelekről.
A sajtótájékoztatót Balog Gábor a Magyar Cetelem Zrt. marketing osztályvezetője nyitotta meg, majd rövid köszöntő után átadta a szót a vezérigazgatónak, aki a három fő témakör közül az elmúlt év értékelésével kezdte mondandóját. 2007-ben a hitelkihelyezések megközelítették a 60 milliárd forintot, ezzel közel 8 %-os növekedést ért el a cég. Az idei tervek szerint 17 %-os növekedés mellett el kívánják érni a 70 milliárd forintos új kihelyezést, melyhez optimizmusra adnak okot az első negyedéves eredmények.
Eredmények, szolgáltatások, termékek:
2007-ben az összes magyarországi Tesco hipermarketben elérhetőek a bank áruhitel, hitelkártya és személyi kölcsön termékei, bevezetésre került az AURA társkártya-szolgáltatás és már az interneten keresztül is igényelhető áruhitel. Az új stratégia keretében tovább bővítik termékpalettájukat és az értékesítési csatornákat. Bevezetésre kerül a deviza alapú hitel és a nemzetközi hitelkártya.
Az értékesítési pontok mellett komoly hangsúlyt fektetnek a közvetlen ügyfélmegkeresésekre, a televíziós és a nyomtatott sajtóban történő hirdetésekre, új ajánlatokkal keresik meg meglévő ügyfeleiket és a jövő héten megnyitják Szegeden a következő bankfiókot. Fontosnak tartják a brókerek minél szorosabb bekapcsolása az értékesítési struktúrába.
Az eredmények azt mutatják, hogy az áruhitelek súlya a termékpalettán belül csökken, elmondható, hogy a hitelkártya és a személyi kölcsön kedvezőbb feltételeinek köszönhetően elszívja a korábbi áruhiteles ügyfeleket. Az ingyen áruhitelek általában veszteséget termelnek a cégnek, de hozzájárulnak az új ügyfelek szerzéséhez. A kereskedői és a brókereknek fizetett jutalékok következtében elillan a terméken lévő kamat-marzs. A Cetelem összes hitelállománya 2007 év végén 88,9 milliárd forint volt, az idei tervek alapján év közben átlépik a 100 milliárdos határt.
Az adózás előtti eredmény 800 milliós növekedés mellett meghaladta a 4,1 milliárd forintot, a cég eszköz- és tőke-arányos nyeresége a szektoron belül is kiemelkedő. A cég körülbelül egymillió ügyféllel rendelkezik és 460 ezer hitelkártyát bocsátottak ki, melyek több mint fele jelenleg is aktív.
Az üzleti filozófiájukat jellemzi az a néhány éve megfogalmazott célkitűzés, miszerint a felelős hitelezési politikát folytatnak, amivel megakadályozzák a túlzott eladósodást. Kockázatkezelésük során kerülik az ügyfelek túlvállalását, a minősítés alatt jelentősen befolyásolja a döntést a háztartás költségvetése. Ezeknek a lépéseknek köszönhetően 3 % alatti a céltartalék képzésük, az óvatosabb hitelezési politika és az elmúlt évi gazdasági helyzet együttesen gyakorolt hatást a cég hitelkihelyezéseire.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2004-től az Auchan-nak közösen megalapították az Accord Magyarország Zrt-t, mely az elmúlt évet már 192 millió forintos nyereséggel zárta és 10 milliárdos növekedést ért el.
Personal Finance:
A BNP Paribas csoport kísérleti jelleggel hazánkban ötvözi először két leányvállalata termékkínálatát. Az UCB Ingatlanhitellel közösen kínálják egymás termékpalettáját, a keresztértékesítéstől további növekedést várnak. A cégcsoport célja a Personal Finance bevezetésével, hogy 2010-re 160 milliárd eurós állománnyal Európa vezető lakossági finanszírozóvá váljanak. Ehhez rendkívül fontos a személyi kölcsönök és a jelzáloghitelek előnyeinek kölcsönös kiaknázása. Az együttműködés hosszú távú hatása lehet egy logo-váltás és a majdani összeolvadás következtében egy névváltozás.
Deviza alapú hitelek:
A háztartások hitelállomány növekedése 2003-től 30 % alatt van, ez meg sem közelíti az azt megelőző 60 % feletti növekedési adatokat. A deviza alapú hitelek aránya folyamatosan nő, az elmúlt évben elérte az összes állomány 60 %-át, a Cetelem is haladt a piaccal és bevezette svájci frank alapú változó kamatozású hiteltermékét. Fő termékek a szabad felhasználású- és az adósságrendező hitelek, melyeket árfolyamvédelemmel látnak el és egyszerű ügyintézés mellett ötmillió forintig igényelhető ingatlanfedezet nélkül.
A februárban bevezetett terméktől a cég a régi ügyfelek megtartása mellett új ügyfélszerzéseket és a piaci pozíció megerősítését várja. Az előzetes várakozások szerint az év végén még mindig 84 %-os lesz a forinthitelek aránya a hitelportfólión belül. A termékekhez tartozó teljes hiteldíj mutató 13-18 % között változik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.