A különböző konstrukciók közötti döntés meghozatalakor a hitelkártya-tulajdonosok számára az egyik legfőbb érvet a készpénz-jóváírási kedvezmény (cash back) jelenti, derült ki az egyik brit szaklap által készített felmérésből. A kedvezmény lényege, hogy a pénzintézet jóváírja az általunk hitelkártyával elköltött összeg egy részét (1-2 százalékát), mert "rendes" ügyfelekként megfelelőképpen használtuk a bank pénzét.
A felmérés azonban csupán a brit ügyfelek véleményét tükrözi, s habár sejteti, hogy milyen lehet a hazai kártya-tulajdonosok attitűdje az adott kedvezménnyel kapcsolatban, kérdéses, hogy a kereskedelmi bankok preferálják-e a készpénz-jóváírási kedvezményt, illetve, hogy mennyire hangsúlyozzák ki ennek létezését reklámjaikban és hirdetményeikben.
Az Erste Bank által készített felmérés arról tanúskodik, hogy a magyar kártyabirtokosok az egyszerű kedvezményeket részesítik előnyben és főként a kártyadíjakra figyelnek. Ez az oka annak, hogy a legtöbb kereskedelmi bank a hitelkártyákra vonatkozó első éves kártyadíjat elengedi.
A kereskedelmi bankok hirdetményeit végigtekintve és egy gyors call-centeres körkérdés után arra a következtetésre jutottunk, hogy klasszikus cash back kedvezménnyel csupán az OTP és a Budapest Bank várja ügyfeleit, a többi pénzintézet vagy egyáltalán nem kínál még csak hasonló kedvezményt sem, vagy egy co-branded kártya mellé akció keretében kínálja azt, de csak egy meghatározott időszak esetében.
Meg kell jegyeznünk, hogy a cash back, mint fogalom a tengerentúlon azt a tranzackiót jelenti, amikor a kártyás fizetés mellett bizonyos összegű készpénzt vehetnek fel a kártyabirtokosok, a nálunk cash back-ként elterjedt jóváírási kedvezményt pedig money back-nak nevezik.
Klasszikus cash back: még itt is az akciók uralkodnak!
A Budapest Bank GO! Kártyája mellé ajánlja ezt a kedvezményt, amely egyébiránt az olcsóbb tankolásra vágyókat célozza. A pénzintézet minden hazai és külföldi benzinkútnál való kártyás fizetést esetén 3 százalékot, az egyéb vásárlások esetében pedig egy százalékot ír jóvá. 30 ezer forintban határozza meg azonban a benzinkútnál történő havi vásárlások maximális összegét.
A GO! Kártyát igénylők az akcióktól sem "menekülhetnek meg", a 2007. április 9. és 2007. augusztus 31. között igényelt és jóváhagyott kártyák esetében ugyanis 6 hónapig az üzemanyag-vételére vonatkozó jóváírást 6%-ra, az egyéb hazai vagy külföldi vásárlások után járó kedvezményt 2%-ra emelte a Budapest Bank. A maximális összegen azonban nem változtatott.
A pénzintézet által ajánlott kedvezményről azonban mindenképpen el kell mondani, hogy csakis a minden vásárlásra kiterjedő egyszázalékos kedvezmény tekinthető klasszikus cashback szolgáltatásnak, a benzinkutas vásárlásokra vonatkozó 3 százalékos jóváírás már magának a kártyának a meghatározója, amely megszólítja az elérni kívánt célcsoportot.
Míg a Budapest Bank havi elszámolást alkalmaz, addig az OTP ügyfelei minden évben újév tájékán örülhetnek a karácsonyi költségekből visszafolyó összegeknek. Az American Express Blue és a "TV2 meg én" hitelkártyák esetében a bank a levásárolt összeg 1 százalékát, míg az American Express Gold kártyák esetében a vásárlások összegétől függően 1-2 százalékot térít meg.
A tapasztalt ügyfelek itt is biztosan számítanak akcióra, és persze a megérzésük nem téves: 2007. július 15 és december 31. között a magyarországi MOL töltőállomásokon, American Express Blue-val elköltött forintjaik után a bank az ügyfeleit 2 százalékos jóváírásban részesíti.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kártya lelke: co-branded egy kicsit másként
Úgy tűnik minden út a benzinkúthoz és az üzemanyagárak trükkös csökkentéséhez vezet. Ezt bizonyítja a Citibank Shellel való együttműködésének keretében megszületett co-branded hitelkártya is , mely a Shell benzinkutaknál való vásárlás után 3, minden egyéb kártyás fizetési tranzakció után pedig 1 százalékos jóváírást biztosít.
Ez a kedvezmény azonban korántsem nevezhető klasszikus cash-backnek, mivel a jóváírást csakis a Shell töltőállomásain vásárolhatják le az ügyfelek. Egész Európában jellemző azonban, hogy a co-branded kártyák esetében, "az olcsóbb autózás érdekében", üzemanyagra vonatkozó kedvezményekkel csábítják az ügyfeleket.
Mielőtt rátérnénk a klasszikus készpénz jóváírási kedvezménynek nem nevezhető innovációkra, egy táblázatban összefoglaljuk, hogy a bankok által ajánlott konstrukciók feltételeit, megjelölve (világos zölddel) azt is, hogy a kedvezményt a bankok hagyományos értelmében használják-e.
Innováció a K&H-tól: az RTL Klub frissességet ad a mixnek
A piacon mérföldkövet jelenthet az RTL Klub és a K&H közös bankkártyáinak (1 betéti és 1 hitelplasztik) megjelenése, ezek esetében ugyanis nem egy klasszikus co-branded akcióról és nem is egy jól bevált cash-back alkalmazásáról van szó, sokkal inkább arról, hogy a tömegeket elérő médiapiaci szereplő segítségével igyekeznek számos partnert bevonni a pénzügyi konstrukció ernyője alá.
Végeredményképp a kártyabirtokosok számos partner kedvezményeit vehetik igénybe, azaz nem a hagyományos módon kapják vissza pénzüket kártyás vásárláskor, hanem eleve kedvezményes partneri ajánlatokat kapnak, ezáltal takaríthatnak meg jelentősebb összeget.
A lényegi különbség az, hogy ez utóbbi megoldással a kártyát folyamatosan izgalmasan lehet tartani, a partnerek köre ugyanis a tervek szerint folyamatosan változik, bővül majd és számos időszaki kedvezmény is lesz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.