A szolgáltatott ivóvízminőség tekintetében a korábbi évekhez hasonlóan jelentős területi eltérések vannak.
A válság és infláció az étrendkiegészítők és vitaminok piacát is elérte, az emberek sokkal jobban meggondolják, hogy mire költenek, a megelőzésen próbálnak spórolni. A visszaesés okait és következményeit összegezte Jánvári András e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.
Nem foglalkozunk az egészségmegőrzéssel, ezen próbálunk spórolni. A vitaminokkal kapcsolatos internetes keresési eredmények alapján folyamatosan vizsgáljuk a tendenciákat, hogy mire számíthat a piac. Októberben még bíztunk benne, hogy mégsem lesz akkora visszaesés, mint amire ezekből az adatokból lehetett következtetni, azonban a novemberi adatok alapján már látni lehet, hogy az emberek a jelenlegi gazdasági helyzetben a megelőzést költségként értékelik, nem pedig befektetésnek az egészségbe, – mutatott rá Jánvári András.
Mint mondta, a tavalyi négy hetes időszakot összehasonlítva az ideivel világosan látható, hogy egy évvel ezelőtt nagyságrendekkel többet kerestünk olyan kulcsszavakra, mint C-vitamin, D-vitamin, cink, szelén és immunerősítő. A C-vitamin 40%-os, a D-vitamin 50%-os, a cink szintén 50%-os, a szelén 30%-os, az immunerősítő pedig 30%-os visszaesést produkált.
Elmaradnak a vásárlási trendek eredményei a korábbiaktól
Az adatok annál inkább aggasztónak tűnnek, mert idén szeptemberben annyiszor kerestek a felhasználók ebben a témában, mint idén novemberben. Ez azért meglepő, mert a Covidot megelőző években az volt a jellemző, hogy szeptemberben elindult az emelkedés, október-novemberben csúcsosodott, majd a január-februári időszakban ismételten elérte ezt a pontot.
Egyedül november végétől december végéig volt enyhülés, amikor az emberek a karácsonyi időszakkal foglalkoztak. Idén azonban azonosak a szeptemberi, októberi és novemberi adatok, összesítve csupán 1-2%-os eltérés van közöttük, ami korábban nem volt jellemző
– mondta el a Multi-vitamin.hu ügyvezetője. A Covid megjelenésével és elterjedésével párhuzamosan a cégek elkezdtek vitamint vásárolni, amit a dolgozóik részére szereztek be, ezzel is támogatva az egészségmegőrzésüket. Ez a betegségmegelőzésen túl egy fontos üzenet is a kollégák felé arról, hogy gondoskodnak róluk.
Úgy tűnik, hogy idén ősszel ez a trend is elkezdett visszaesni, mindenütt elkezdték visszafogni az elhagyható költségeket, és sok cégvezető ítélete szerint ez a juttatás ebbe a kategóriába esik
– hívta fel a figyelmet a szakértő.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ez azért nem egy jó tendencia, mivel minden munkahelyen maga a betegség a legdrágább
– tette hozzá Jánvári András. A szakemberek is rég hangsúlyozzák, hogy idén még nagyobb influenzajárvánnyal kell majd szembe nézni, mivel az elmúlt két évben ezek elmaradtak a Covid miatti korlátozások és lezárások miatt.
Idén már visszatértek az emberek a korábbi szokásaikhoz, kevésbé figyelünk oda a távolságtartásra, nem hordunk maszkot, így sokkal kevésbé tudunk védekezni a vírusokkal szemben. Az influenzajárványok január-februárban szoktak igazán tombolni, mikorra a szervezet D-vitamin szintje teljesen kiürül, így különösen fontos pótolni a D-vitamint, de a C-vitamin pótlására is buzdítanánk mindenkit. A vitaminok ajándékozása azért is megfontolandó, mert a jelenlegi időszakban ez a költség az alkalmazottak pénztárcájában hátrébb szorul, így viszont a cégvezetők garantáltan egészséget ajándékozhatnak kollégáiknak
– hangsúlyozta a szakértő.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.