Milliós büntetést kapott egy sofőr Magyarországon: ezzel csípték el, nagyot hibázott
Tachográf készülékének adatait manipulálta az a sofőr, akinek autóját az M4-es autóút szolnoki pihenőjébe terelték le rutinellenőrzésre.
Tachográf készülékének adatait manipulálta az a sofőr, akinek autóját az M4-es autóút szolnoki pihenőjébe terelték le rutinellenőrzésre.
A hőség miatt rövidül a kamionstop - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium. Közleményük szerint egyszerre figyelnek a sofőrök egészségére és az áru minél hamarabbi kiszállítására.
Elöregedett a magyarországi fuvarcégek sofőrállománya, ráadásul a körülmények messze nem ideálisak, így a magas fizetés ellenére is egyre többen hagyják el a szakmát.
Egy kétéves, de meghosszabbítható szerződést kap az a tíz indiai nő, akik Magyarországon fognak dolgozni kamionsofőrként.
Drónnal figyelte a rendőrség a forgalmat az M5-ös autópályán. Nyolc kamionost meg is büntettek szabálytalan előzésért.
Októbertől az útdíjak 17 százalékkal emelkednek, emellett januártól egy környezetvédelmi díjat is fizetniük kell a fuvarozással foglalkozó cégeknek.
Drámai helyzet felé közelít a hazai közúti fuvarpiac, zuhannak a hazai fuvarozók megbízásai.
Súlyos munkaerőhiány van kamionsofőrből egész Európában, most már indiai nőket is toboroznának - Magyarországra is jöhetnek nemsokára.
Átverésről, ki nem fizetett munkáról vallott egy fiatal kamionos, sok pénze bánja a simlis vállalkozók miatt.
Az egyre súlyosabb sofőrhiány enyhítéséhez a kormányzati intézkedések mellett szükség van a vállalkozók nagyobb szerepvállalására is.
Mintegy 55 millió forint értékű e-cigarettát foglaltak le a pénzügyőrök az M5-ös autópálya tengelysúlymérő állomásán egy bolgár autó raktárában, számolt be az MTI.
Az utóbbi időben keményen drágultak a szállítási költségek: nem csak a benzinárak emelkedése miatt, de a nemzetközi szinten tapasztalható sofőrhiány is komoly gondokat okoz.
Jelenleg Európában 40%-kal kevesebb hivatásos kamionsofőr van, mint amennyi kéne, ráadásul elég magas az átlagéletkor is a szektorban.
Minden korábbinál súlyosabb krízishelyzet állt elő a fuvarozásban, a munkaerőhiány az egekbe szökött, emiatt a bérigények is elszabadultak.
Napi 13-15 órát kell dolgozni, van, hogy kirabolják őket, és mindenki beszólogat: a vámos, rendőr, főnök, targoncás.
Tetézheti a sofőrhiányt, hogy külföldön még lakhatással együtt is kb. duplaannyit lehet keresni kamionosként, mint Magyarországon.
A pihenőnapra tekintettel hozták meg a rendkívüli intézkedést. Szombaton és vasárnap 22 órától másnap 6 óráig lesz érvényben.
Az elmúlt hónapok építőanyag hiánya a növekvő inflációval párhuzamosan az egész világ építőiparának kínálati oldalát sokkolja.
Csökkennek a minimális pihenőidők.
Sikerült egy új szabályozást elfogadtatni az EU-val 2018 decemberében, amely leszabályozza a nyugati áruszállítást, kiszorítva ezzel a keleti szállítmányozási cégeket a piacról. Milyen érvek szólnak a szigorítás mellett? Miért kampányolnak a szabályozás mellett a nyugati országok?