A Raiffeisen Bank új számlacsomagot indít, melynek díjai között már megjelennek az új, megemelt tranzakciós illetékhez kapcsolódó költségek is.
Nem keressük a kedvezményeket? Úgy tűnik, a magyarokat nem könnyű lázba hozni a különböző, bankkártyához kapcsolt kedvezményekkel: hazánkban az úgynevezett co-branded, vagyis a kereskedőkkel együtt kibocsátott bankkártyák száma évről évre csökken. Ennek több oka is lehet, többek között az is, hogy az itthoni kereskedők nem mindig nyújtanak érdemi kedvezményeket a kártyahasználóknak.
Tavaly év végén összesen alig több mint 782 ezer co-branded, illetve affinity kártya volt hazánkban forgalomban, melynek több mint 87 százaléka MasterCard típusú volt. 2007. év végén ugyanilyen kártyából még több mint 1 milliót használtunk, vagyis két év alatt 267 ezerrel csökkent a számuk. Az AMEX típusú kártyák teljesen eltűntek a piacról, saját logósból pedig összesen egy darab volt forgalomban 2009. év végén.
A co-branded, vagy más néven, társmárkás, ikermárkás kártyák már a kilencvenes évek végén megjelentek itthon, 2006-ig darabszámuk dinamikusan nőtt, azonban az összes bankkártyán belüli 10 százalékos részarányt nem tudta jelentősen átlépni.
A szélesebb körű használat terjedése ellen hat többek között az is, hogy a partnercégek nem mindig tesznek valós programot, vagy kedvezményt a kártya mögé, holott az ügyfeleknek két dolog fontos: az egyik, hogy milyen név szerepel a kártyán, a másik pedig a kedvezmények, amiket biztosítani tudnak.
A co-branded kártyák lényege, hogy a bankok nem egyedül, hanem egy kereskedővel közösen bocsátanak ki bankkártyát, amelyhez mindkét partner további, járulékos szolgáltatásokat nyújt a programhoz csatlakozó ügyfelek számára. Ezek a kártyák nem azonosak az úgynevezett kereskedői kártyákkal, amelyeket kereskedő (pl. egy áruházlánc, üzemanyag-társaság) bocsát ki, és kizárólag a kibocsátó kereskedő üzleteiben használhatók, ezek valójában nem is bankkártyák, hiszen kibocsátásukban nem vesz részt pénzintézet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bankok számára a bankkártyák, azon belül is főként a hitelkártyák szélesebb körű elterjesztésében komoly segítséget jelenthetnek a kereskedelmi partnerek, akikkel együttműködve, közösen dobnak piacra bankkártyákat, gyakran ezáltal az értékesítési csatornát is kiszélesítve, hiszen így nem csak adott bank fiókjában, de a partnercégnél is beszerezhető a kártya.
Valódi-e a kedvezmény?
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.