Tizenegy százalékos emelkedéssel túllépte a 3 milliárd eurós határt 2008. első kilenc hónapjában a nemzetközi Allianz Csoport biztosítási díjbevétele az általa Új Európának nevezett Közép-Kelet-Európai régióban. Az üzemi eredmény 3 százalékkal 272 millió euróra növekedett. A régióban egyre bővül az on-line értékesítés: a direkt-üzletág novemberben sikeresen rajtolt Romániában is.
Folytatja nyereséges növekedési stratégiájának végrehajtását Új Európában az Allianz: a 2008. szeptemberével záruló időszakban a biztosítási díjbevételek 11 százalékkal, 3,2 milliárd euróra nőttek. Az időszakra jutó üzemi eredmény több mint 3 százalékkal, 272 millió euróra nőtt, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 263 millió eurós adatával.
A harmadik negyedév során a biztosítási díjak 22 százalékkal 1,1 milliárd euróra nőttek, szemben 2007. ugyanezen negyedévének 0,9 milliárd eurós értékével. Az üzemi eredmény 33 százalékkal, 114 millió euróra emelkedett 2008. harmadik negyedévében, 2007. harmadik negyedévében ez az érték még 86 millió euró volt.
"Az Allianz folytatja vezető pozíciójának kiterjesztését az Új Európában, amelynek során továbbra is kétszámjegyű piaci részesedésére fog támaszkodni. Ügyfeleink az Allianzot a mai nehéz időkben magasan tőkésített és stabil, hosszú távú partnerként értékelik, amely az általuk igényelt pénzügyi megoldásokat kínálja. Azon dolgozunk, hogy az Új Európában az ügyfelek továbbra is minket válasszanak a legnagyobb számban" - jelentette ki Werner Zedelius, az Allianz növekvő piacokért felelős igazgatósági tagja.
Vagyon- és balesetbiztosítási üzletág
A vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban továbbra is emelkedik a befolyó biztosítási díjak összege. 2008. első kilenc hónapjában a biztosítási díjak 14 százalékkal, 2,4 milliárd euróra nőttek, míg a tavalyi év ugyanezen időszakában 2,1 milliárd eurót tettek ki. 2008. harmadik negyedévében a biztosítási díjak 6 százalékkal 747 millió euróra nőttek, szemben 2007. ugyanezen negyedévének 707 millió eurós értékével. A harmadik negyedév során az üzemi eredmény a vagyon- és balesetbiztosítási üzletágban meghaladta a tervezett szintet és 29 százalékkal, 97 millió euróra nőtt, szemben az előző év 75 millió eurós értékével.
A lengyelországi Allianz vállalatok folytatták a növekedést: a harmadik negyedév során a biztosítási díjak 48 százalékkal 126 millió euróra nőttek, szemben 2007. ugyanezen negyedévének 85 millió eurós értékével. A pozitív fejlemények főként a gépjármű üzletág folytatódó növekedésének köszönhetőek. A gépjármű és ingatlan üzleti eredményeknek köszönhetően az Allianz vállalatok a Cseh Köztársaságban és Horvátországban is növekedtek, Csehországban 14, Horvátországban pedig 22 százalék volt a fejlődés mértéke.
Élet- és egészségbiztosítási üzletág
Az idei év első kilenc hónapjában az élet- és egészségbiztosítási üzletág kötelező biztosítási díjai 813 millió eurót tettek ki, ami éves összehasonlításban a korábbi érték szinten tartását jelenti. A harmadik negyedév során az Új Európában működő Allianz vállalatok 55 százalékkal 334 millió euróra növelték a kötelező biztosítási díjakból származó bevételeiket, míg 2007. ugyanezen negyedévében ez a bevétel még csak 216 millió euró volt. Ugyanebben az időszakban az üzemi eredmény 55 százalékkal, 17 millió euróra nőtt, szemben az elmúlt év harmadik negyedévének 11 millió eurós adatával.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Élet- és egészségbiztosítási üzletág területén a növekedés fő motorja Lengyelország volt. A harmadik negyedév során a Lengyelországban működő Allianz vállalatok biztosításidíj-bevétele 192 százalékkal, 155 millióra nőtt, szemben a 2007. harmadik negyedévében regisztrált 53 millió euróval. Ez a meredek növekedés egy sikeres lengyelországi életbiztosítási értékesítési akciónak köszönhető, amelyet 2008. első negyedévéről a harmadik negyedévre halasztottak. A hagyományos életbiztosítási termékek értékesítése terén is sikerült növekedést elérni a jelenlegi volatilis, ingatag tőkepiaci környezetben.
A Szlovákiában működő Allianz vállalatok díjbevételei 20 százalékkal, 78 millió euróra nőttek, szemben a 2007. harmadik negyedévében mért 65 millió értékkel.
Továbbra is az ügyfél a középpontban
Az Allianz már az Új Európa öt különböző piacán folytatja tevékenységét sikerrel a direkt üzletágban: Horvátországban, a Cseh Köztársaságban, Magyarországon, Lengyelországban és Romániában. Új Európa különböző piacain az ügyfelek kedvezően fogadták az Allianz Direct-en keresztül felkínált termékeket, ezért novemberben az Allianz Romániában is elindított direkt üzleti tevékenységét. Az Allianz a jövőben is további üzleti kezdeményezéseket fog indítani annak érdekében, hogy az ügyfelek számára kedvező termékeket és megoldásokat tudjon kínálni, és meg tudja őrizni piacvezető pozícióját az on-line területen is.
"Az Új Európában folytatott nyereséges tevékenységünkkel az üzletág úttörőjévé váltunk. Ez pedig közvetlenül is javítja a tőkeerőnket, ami a mostani bizonytalan időkben növeli cégünk vonzerejét a befektetők körében. Az Új Európában egyértelműen minőségi növekedést tudtunk elérni." - jelentette ki Klaus Junker, az Allianz Új Európáért felelős regionális igazgatója a régióban elért üzleti eredményeket kommentálva.
Ki jár jól ezzel? Újabb törvény került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárak ügyében
A társadalmi egyeztetés keretében beérkezett módosításokkal került benyújtásra az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló törvény.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.