Kiugróan magas, 23%-ot meghaladó növekedést hozott a március a használtautó-piacon.
A járvány miatt sokan döntnek amellett, hogy egy olcsóbb használt autóval váltják fel a tömegközlekedést. Ennek megfelelően pedig rengetegen gondolják úgy, hogy a rendelkezésre álló keretet kimaxolva válogatnak a kínálatból. Ennél nagyobb hibát ember el sem követhet: most egy szaki segítségével vesszük végig, miért is kerül a másfél milliós használt autó valójában 1,7-be.
A járvány ellenére tavaly is csúcsközeli volt a forgalom a magyar használtautó-piacon közel 780 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2020-ban. Ezzel a koronavírus miatt bevezetett különféle korlátok ellenére a valaha volt második legforgalmasabb évét zárta a piac, az elmaradás az előző, 2019-es rekordévben mért 808 ezertől mindössze 3,5 százalék - derült ki korábban a JóAutók.hu adataiból. Az idei évben sem lehet ez másképp, továbbra is egyre többen döntenek úgy, hogy valamilyen olcsóbb autóval váltják fel a zsúfolt, fertőzésveszélyes tömegközlekedést.
Ebből ugyanakkor komoly bukta lehet, főképpen, ha bármilyen előzetes vizsgálat, komolyabb utánajárás nélkül vásárolunk használt autót.
Érdemes rendszám alapján lekérdezni a kilométerfutást, hozzáértővel is megnézni a kiszemelt autót, elvinni egy szervizbe átvizsgáltatni, mielőtt aláírjuk a papírokat. Ha az eladó vonakodik bármelyiktől, ott már biztosan valami gond lehet...
- mondta a Pénzcentrumnak Fodor László, aki egy kisebb szerelőműhelyt üzemeltet Budapest agglomerációjában. Szerinte sokan azonban nem is akkor szembesülnek problémákkal, amikor megveszik álmaik használt autóját, hanem a szerelőnél tett első látogatás után.
- hívta fel a figyelmet a szaki, aki azt is elmondta, hogy milyen munkálatok szerepelnek az ő listáján, ha valaki egy most vásárolt használt autóval tér be hozzá:
Bár a munkálatok pontos költsége függ az autó típusától, az alkatrészek márkájától, Fodor László azt mondta, hogy egy bő 150 ezer forintot egészen nyugodtan számoljunk rá az első szervizelésre - főleg a vezérlés cseréje dobja meg a költségeket. Arra is felhívta a figyelmet, hogy mostanában sok olyan kocsival találkozott, amelyekhez ugyan adott az előző tulaj téli-nyári abroncsot, de azok vagy nagyon régiek voltak, vagy egy szezont sem bírtak volna ki.
Az adminisztráció is sokba fáj
Autóvásárláskor a másik nagy érvágás az adminisztráció: új forgalmi, új törzskönyv, átírás. Mielőtt elmész a hivatalba, meg kell csináltatnod az eredetiségvizsgálatot, az itt kapott igazolás nélkül nem írják át az autót a nevedre a hivatalban. Az már alku kérdése, hogy ezt ki fizeti, de általában a vevőt terheli a költség. A vizsgálat ára 17 és 20 ezer forint között mozog, ez függ a gépkocsi motorjának hengerűrtartalmától.
Ha megvan az igazolás, mehetsz az okmányirodába, ahol szintén le fognak venni egy csomó pénzre. A hivatalba mindenképpen magaddal kell vinned az adásvételi szerződést - ezt 4 példányban kell kitölteni és aláírni, kettő az eladónál, 2 a vevőnél marad -, illetve az eredetvizsgás igazolást. Szükség lesz még a kötelező biztosítás meglétének igazolására is:
A gépjárműátírás díja több tételből tevődik össze: az új törzskönyv, illetve az új forgalmi darabonként hatezer forint, tehát összesen 12. A vagyonszerzési illetéket is ekkor kell befizetni, ennek díja a gépjármű kora és a teljesítménye alapján számolandó. Ha például egy 2009-ben gyártott, 1,6 literes motorral szerelt, 102 lóerős kocsit szeretnénk átiratni, akkor 33 750 forint vagyonszerzési illetéket kell kifizetni, az eredetvizsga 18500-ba kerül. Az átírást a szabályok szerint a vásárlást követő 15 napon belül kell elintézni, különben jön a büntetés.
és ebben még nincs benne a kötelező biztosítás díja, ami szintén súlyos tízezrekbe kerül.
Fodoréknál a szervizben is az a mondás, hogy ha valaki használt autót szeretne vásárolni, akkor a fentiek miatt mindenképpen számoljon rá a vételárra legalább 200-250 ezer forintot, hogy ne érje meglepetés!
Nem ördögtől való a hitel sem!
Ha nem akarsz engedni az igényeidből, de a keret véges, akkor jó ötlet lehet egy személyi kölcsönnel megtoldani a rendelkezésre álló pénzösszeget, hogy mindent ki tudj fizetni. A legfontosabb kérdések egyike, hogy mennyibe kerül a kölcsön, amit felveszel. A példa kedvéért megnéztük a Pénzcentrum személyi köcsön kalkulátorával, hogy milyen elérhető ajánlatokból válogathatsz, ha 1 000 000 forintos kölcsönre van szükséged, amit 24 hónap alatt szeretnél visszafizetni.
Nos, a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján - 1 millió forintos hitelösszeg, és 24 hónapos futamidő esetént - az egyik legjobb konstrukciót a Budapest Bank nyújtja, náluk 45 073 forintos törlesztőt kell fizeni, és 7,88%-os THM. Nem sokkal marad el ettől a CIB Bank ajánlata sem, ahol 45 172 forintos törlesztővel, és 8,14%-os THM-el számolhatunk. Emellett érdemes még megnézni az MKB Bank, a Cetelem, vagy az UniCredit Bank ajánlatát is.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


