November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A koronavírus-járvány minden korábbinál aktuálisabbá teszi az internetes kereskedelemmel kapcsolatos szabályozások megújítását - hívja fel a figyelmet az Állami Számvevőszék legfrissebb elemzése. Az egészségügyi veszélyhelyzet az e-kereskedelem irányába fordította a figyelmet a vevők és a kereskedelmi vállalkozások részéről egyaránt, így hosszú távon az internetes értékesítés tartós bővülése várható. Az ÁSZ elemzői azt vizsgálták, hogy az internetes kereskedelem 2010 és 2018 között milyen hatással volt a költségvetési bevételekre Magyarországon. Az elemzés rámutat: amellett, hogy a növekvő forgalom gyarapította az áfa-bevételeket, fokozta az adóelkerülés és az adóbázis csökkenésének kockázatát. Az ÁSZ elemzői arra is felhívják a figyelmet, hogy 2018-ban a hazai elektronikus kiskereskedelem forgalmának több mint fele külföldi tulajdonú gazdasági társaságoknál realizálódott, így az ezzel kapcsolatos adóbeszedés kockázatot jelent.
Az Állami Számvevőszék törvényben meghatározott feladata a jól irányított állam támogatása. Ennek érdekében az ÁSZ a jelentések mellett elemzéseket, tanulmányokat is készít. Elemzéseiben az ÁSZ nem megállapításokat tesz, hanem összefüggésekre, hatásokra világít rá, felhívja a figyelmet az adott területen jelentkező dilemmákra, kockázatokra, valamint bemutatja az eredményeket.
Az Állami Számvevőszék által elemzett időszakban (2010-2018.) Magyarországon is érvényesült az Európai Unióban tapasztalható trend, miszerint az internethasználattal párhuzamosan az interneten keresztül létrejövő kereskedelmi ügyletek száma is emelkedik. Hazánkban jelentősen nőtt az internetről terméket, vagy szolgáltatást rendelők aránya, növekedett az átlagos kosárérték, továbbá az egy online vásárlóra jutó éves átlagos online forgalom értéke - mutatnak rá az ÁSZ elemzői.
A vállalkozások elektronikus kereskedelemből származó árbevétele leginkább a nagyvállalatok esetében emelkedett. A számokat tekintve, 2018-ban az internetes kiskereskedelemből belföldön realizált bevételek 54%-a a vállalkozások 8%-át jelentő külföldi társaságoknál koncentrálódott. Eközben a kiskereskedelmi üzletek száma Magyarországon 2010-2018. között mintegy 17%-kal, a kiskereskedelmi vállalkozások száma 20%-kal, a szállítást, raktározást fő tevékenységként megjelölő vállalkozások száma közel 19%-kal csökkent. Mindez arra világít rá, hogy a növekvő forgalmat mind a kereskedelem, mind a szállítmányozás-raktározás terén csökkenő számú vállalkozás állítja elő, és a forgalom nagyobb részét külföldi tulajdonú vállalkozások bonyolítják.
Mindez megerősíti az ÁSZ 2020. március 13-án publikált, a digitális gazdaság megadóztatásának aktuális kérdéseiről szóló elemzésének következtetését, miszerint
hiszen a jelenlegi adózási szabályok lehetőséget adnak a digitális szolgáltatást nyújtó multinacionális cégeknek arra, hogy a legkedvezőbb adózási feltételeket kínáló országban adózzanak. Ennek következtében pedig szinte teljesen mentesülnek a társasági adó fizetése alól, míg a tényleges szolgáltatás helye szerinti állam jelentős adóbevételtől esik el.
Ezzel összefüggésben az ÁSZ elemzői közpénzügyi kockázatokat azonosítottak az áfa-bevételekkel, a fogyasztóvédelemmel, az adóelkerüléssel, a tisztességtelen piaci előny szerzésével, illetve a vámellenőrzésekkel és vámbeszedéssel kapcsolatban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- hívják fel a figyelmet az ÁSZ elemzői. Hozzáteszik azt is, hogy a közeljövőben bevezetésre kerülő jogszabályváltozások tovább mérséklik a kockázatokat. A jogszabályok érvényesülését segítő uniós projektekbe Magyarország is bekapcsolódott, a szükséges fejlesztéseket megkezdte - áll az elemzésben.
A jelenlegi tendencia az, hogy a kiskereskedelmi egységek egy része az e-kereskedelemre való teljes, vagy részleges átállással próbálja túlélni a mostani nehéz időszakot. Az internetes eladásokkal olyan kisebb, hazai tulajdonú kereskedelmi egységek is próbálkozhatnak, amelyek eddig hagyományos kiskereskedelmi tevékenységet folytattak. Egyre több vásárló részesíti előnyben az egészségügyi szempontból biztonságosabb internetes megrendeléseket.
- olvasható a számvevőszéki elemzésben.
Mindezek alapján, hosszú távon az internetes értékesítés tartós növekedésére lehet számítani, ami további fejlesztéseket generálhat a webes kereskedelem területén, melynek része az elektronikus fizetési rendszerek fejlesztése, a logisztikai szolgáltatások, a szállítmányozási ágazat fejlődése. A változások még aktuálisabbá teszik az e-kereskedelem adózással, fogyasztóvédelemmel és informatikai biztonsággal összefüggő jogszabályi környezetének uniós és hazai megújítását - hívják fel a figyelmet az ÁSZ elemzői.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.