November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Szép lassan a magyar boltokban is helyet kap a csúcstechnológia. A hazai élelmiszerüzletekben is egyre gyakrabban találkozhatunk olyan újszerű megoldásokkal, amelyek segítik a vásárlást, könnyebbé teszik a vevők, vagy épp az eladók dolgát. A Pénzcentrum.hu mutatja, hogy vásárolunk néhány év múlva.
Izgalmas fejlesztésekkel találkozhatnak a magyar vásárlók is, egyre több boltban. A technológiai cégek az üzletláncokkal együttműködve egyre több olyan megoldást fejlesztenek, amelyek nem csak megkönnyítik, felgyorsítják a vásárlást, hanem élményszerűbbé teszik azt, felkeltik a vevők figyelmét egyes termékekre. Ugyanakkor az eladókat is segítik ezek az újdonságok, például abban, hogy alaposabban informálhassák a vásárlókat.
A digitális polccímkék egyik legnagyobb előnye, hogy pillanatok alatt lehet változtatni a termékekhez tartozó leíráson, például ha új termék érkezik az üzletbe. Ezzel együtt rendkívül energiatakarékosak, és szinte megszólalásig hasonlítanak a hagyományos címkékre.
A boltosok az akciókat is kihangsúlyozhatják a digitális polccímke segítségével.
Az egyik legjobb felhasználási lehetőség a zöldség-gyümölcs osztály, hiszen itt napon belül is változhat a termék ára (például zárás előtt leértékelik a gyorsan romló termékeket.)
A vásárlók már magyar boltokban is találkozhatnak speciális borkínáló terminálokkal. Az érintőképernyős készülékek használata kimondottan egyszerű, nem csak az egyes borok jellemzőit mutatják meg, hanem recepteket is ajánlanak - ezt egy mozdulattal ki is nyomtathatjuk. A cetlik egyébként reklámozásra is alkalmasak - például ajánlanak a recepten egy tésztát, vagy szószt.
Az egyik legnagyobb újdonság a QR-kódos vásárlás: beolvassuk a kódokat az okostelefonunk segítségével, a rendszer bővebb információt ad a termékről, esetleg ajánl egy akciót.
Betesszük a (QR-kóddal beolvasott) terméket a kosárba, a pénztárnál pedig (a törzsvásárlóknak) nem kell kipakolni a megvásárolandó árucikkeket a futószalagra, mivel a pénztáros már tudja, hogy mi az, amit betettünk a kosarunkba (természetesen szúrópróbaszerűen ellenőrzik, hogy azok e termékek vannak-e a kosarunkban, amiket regisztráltunk a rendszerben). Így jelentősen lerövidül a vásárlás ideje, a bolt pedig - mivel ismeri vásárlási szokásainkat - tud nekünk speciális akciókat, kedvezményeket ajánlani.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Kenyérszeletelő gépekkel már több boltban is találkozhatunk, a legújabb készülékek azonban már sokkal gyorsabban dolgoznak, ráadásul beállíthatjuk azt is, pontosan milyen vastag szeleteket szeretnénk.
Izgalmas újdonság a speciális kamerával ellátott mérleg, amely önmagától felismeri, hogy milyen gyümölcsöt, zöldséget helyeztünk rá. A készülék programozható, így sokféle terméket felismer.
Létezik már olyan mérleg is, amely az eladónak mutatja meg a termék összetevőit, allergén információit, sőt, receptet is ajánl (természetesen ezt is megkaphatjuk nyomtatható formátumban). A mérleg másik, vevő felőli oldalán található kijelzőn két vásárlás között reklámfilmeket, bemutató-videókat nézhetünk.
A képek a siófoki Kereskedelmi Konferencián készültek. Köszönjük a Laurel Kft. és a Bizerba Hungária Kft. munkatársainak segítségét.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.