A vámok puszta lehetősége már tavaly is negatívan hatott a francia pezsgőexportra, mivel a termelők bizonytalanságban voltak a várható változásokat illetően.
Egyre inkább a minőségi termékeket keresik a magyarok, amikor a csokoládékból válogatnak a húsvéti ünnepekre. Az elmúlt években egyre kevesebb a bevonómasszából gyártott figura, az édességek túlnyomó része már valódi csokoládéból készül.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége tavaly év végén készíttetett átfogó kutatása szerint a vásárlók háromnegyede vásárol az ünnepi időszakban csokoládéfigurát, átlagosan 5 darabot. A vásárlók kétharmada saját gyermekének vagy unokájának vásárol majd, de minden második vásárló partnerét, házastársát (is) meglepi vele. Minden negyedik-ötödik csokimikulás-vásárló a barátokra, kollégákra (is) gondol.
A csokoládéfigura vásárlásakor az elsődlegesnek ítélt szempontok magához a csokoládéhoz kötődnek: a legfontosabb, hogy valódi csokoládéból készüljön, illetve az ízesítés (tej, ét, fehér, ízesített). Harmadlagos szempont az ár, ezen túl a többi szempont (méret, márka, csomagolás) szerepe viszonylag kiegyenlített.
A közepes méretű (k. 20 cm-es, 60-100g körüli) figurák a legkeresettebbek, a vásárlók háromnegyede tervez ilyet vásárolni, és kétharmaduk ebből tervezi a legtöbbet venni. A kisebbekből (10 cm, 50 g körüli) a vásárlók harmada tervez vásárolni (negyedük ebből venne a legtöbbet), míg az óriás méret kevésbé népszerű (csak 8% vásárolna ilyet).
Új trendek az üzletekben
Hosszú évek munkájának eredménye, hogy a bevonómasszából készült csokoládék úgy tűnik teljesen kikopnak a kereskedelemből. A valódi csokoládéból készült figurák értékbeni részesedése 2006-ban még alig haladta meg az 50 százalékot, ma viszont már 93 százalékos részesedéssel büszkélkedhetnek. Olyannyira igaz ez, hogy a legnagyobb hipermarketláncban a fő gondolasoron táblák hirdetik, hogy minden ott található termék valódi csokoládéból készült.
Tavaly vált először igazán látványossá a speciális igényeket kielégítő édességválaszték bővülése, ami idén sem maradt abba. Glutén, cukor, laktózmentes édességek és paleo nyuszik is találhatóak a választékban. Ezenkívül a hagyományos édességeknél nagy az ízválaszték. Cukorkával, ismert alkoholmárkákkal, diákcsemegével töltött figurák és tojások sokasága közül válogathatunk az üzletekben. Ugyanígy az alapcsokoládé is sok esetben karamell, vagy gyümölcsdarabkákkal, esetleg mentollal van ízesítve.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A leglátványosabb azonban az ajándékok térhódítása. Szinte minden nagyobb márka jelentkezett olyan húsvéti édességösszeállítással, amely mellé nagy értékű ajándék, a legtöbb esetben plüssfigura van csomagolva. Ezek ára általában 2,5 és 5 ezer forint között vannak, ami így kicsit el is torzíthatja a jövő év értékesítési eredményeit.
A teljes édességpiacon megfigyelhető, hogy értékben növekszik, mennyiségben pedig enyhén csökken a piac. Ez valószínűleg azt jelenti, hogy a fogyasztók a jobb minőség felé kezdenek fordulni, azaz inkább kevesebb, de drágább édességeket választanak.

Árstopra sincs szükség, brutál árcsökkentés van a boltokban: itt az olcsósított élelmiszerek listája
Miközben az inflációról szóló hírek rendre az árak emelkedéséről szólnak, akadnak azért olyan termékek is, amelyeknek az ára csökkent az elmúlt egy évben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től (x)
A Mecsek Baromfi Kft. friss csirkehúsai elnyerték a KMÉ-védjegyet, amely biztosítja a vásárlók számára a valóban kiemelkedő minőséget.
-
A magyar befektetők fele nagy lehetőséget szalaszt el (x)
Egyre nagyobb az érdeklődés a TBSZ iránt, a befektetők többsége viszont még mindig nem használja ki ennek az adóhatékony befektetési módnak az előnyeit.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


