Az idei karácsony egyik szenzációja egy luxuscsokoládé, amelynek ötlete egy dubaji székhelyű édességüzlettől származik.
A magyar háztartások átlagosan majdnem kétszer annyit fordítanak összes kiadásukból alkohol tartalmú italokra, mint az EU-s átlag. Ezzel a régióban abszolút elsők vagyunk, míg EU-s szinten a 6. helyen állunk. Ez azt is jelenti, hogy alkoholra nálunk többet csak a Balti országok lakói, a lengyelek és a csehek költenek piára.
2017-ben az Európai Unióban lévő háztartások az összes fogyasztási kiadásuk 1,6 százalékát fordították alkohol tartalmú italokra - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. Ez összesen 130 milliárd eurós kiadás, ami az EU teljes GDP-nek a 0,9 százalékát teszi ki. Mindez azt is jelenti, hogy ha egy átlagos EU-s állampolgárra vetítjük a számokat, akkor egy főre 300 eurónyi (mai árfolyamon több mint 96 ezer forint) pia jutott egy évben. És ebben ráadásul nincs is benne az éttermekben, szállodákban vásárolt alkohol mennyisége.
A grafikonon jól látszik, hogy az EU-t magasan a balti államok vezetik, ha alkoholra költésről van szó. Az első helyezett Észtországban például egy átlagos háztartás összes kiadásának 5,2 százaléka megy alkoholos italokra, míg Lettországban 4.9, Litvániában pedig 4 százalék ez az arány. Magyarország az összesített lista 6. helyén áll, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar háztartás kiadásainak 3 százalékát az alkohol teszi ki.
Az adatokból az is kiolvasható, hogy közvetlen szomszédjaink közül sehol nem szánnak annyit alkoholra, mint Magyarországon. Romániában például egy átlagos háztartás kiadásainak 2,7, Szlovákiában pedig 2,5 százalékát szánja alkoholra. Ausztriában azonban ez az arány már csak 1,4 százalék.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
-
Már számlát befizetni és adományozni is lehet az ATM-eknél
A készpénzbefizetés népszerűsége is folyamatosan emelkedik.
-
Celebek és sztársportolók hirdetik a kamu befektetéseket – de hogy védekezhetünk a csalók ellen?
A pénzügyi csalások nem tűnnek el, csak folyamatosan átalakulnak.
-
Álmokból valóság: Fiatal innovátorok útja a vállalkozói szféra felé (x)
Az MCC és a Design Terminal Küldetése.