November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Kevesebb alkalommal mennek el a családok vásárolni, mint a megelőző években, leginkább így próbálják ésszerűsíteni kiadásaikat - hangzott el a GfK Hungária piackutató szerdai sajtótájékoztatóján. Leszoktunk arról is, hogy komolyabb élelmiszer-tartalékokat halmozzunk fel, kevesebb van a spájzban, a kamrában.
Arányaiban a háztartások többet költenek lakhatásra, energiára, mint élelmiszerre - erre az elmúlt évtizedekben nem volt példa. Magyarországon az infláció együtt járt a fogyasztás csökkenésével. Ugyan a magasabb jövedelmű háztartások fogyasztása nem szűkül, de jelentős többletfogyasztást nem generálnak - mondta el Kozák Ákos, a GfK ügyvezető igazgatója.
Apró trükkökkel próbálunk spórolni
A vásárlók különböző stratégiákat dolgoznak ki, azaz apró vásárlási, ésszerűsítési trükkökkel élnek, például a helyettesítés lehetőségével, azaz nem vesznek szénsavas üdítőitalokat, hanem a szörp+ásványvíz kombinációt alkalmazzák. Csökkentik a megvásárolt mennyiséget, elmozdulnak az olcsóbb termékek felé, és szinte minden területen lehet találkozni olyan termékkategóriákkal, amiket egyszerűen elhagynak a vevők. Évről-évre kevesebbet járunk a boltokba: a diszkontok kivételével mindegyik áruháztípusnak csökkent a látogatószáma, azaz csak annyiszor vásárolunk, ahol szükséges. Néhány alap-élelmiszer - például a liszt- liszt kivételével gyakorlatilag mindenből kevesebb fogy, egyes drágább kategóriákból - gyümölcslé, energiaital - jóval kevesebbet vásárolunk.
A gazdasági környezet változása miatt átrendezik a fogyasztási szerkezetüket a magyar háztartások, bizonyos kategóriákat elhagynak - ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy kényszerűségből válnak tudatossá a vásárlók. Márpedig a piackutatók szerint a gazdaság teljesítménye várhatóan továbbra is fékezi a vásárlóerő bővülését, az adó-és közterhek áthárítása továbbra is pluszterhet jelent a családok számára. Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a rezsicsökkentés növeli-e a fogyasztást, azaz hogy a családok vásárlásra költik-e az így megspórolt pénzt.
Az előrejelzések szerint 2013-ban sem tud növekedni a kereskedelmi fogyasztás, a várhatóan magas inflációt figyelembe véve a kiskereskedelem értékesítése a realista forgatókönyv szerint nem változik, és az optimista jóslatok szerint sem várható 1 százalékot meghaladó forgalombővülés.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kérdéses az online piac
Egyelőre nem számít számottevőnek az online élelmiszer-kereskedelem, kérdés, hogy a nagy piaci szereplők -például a Tesco - piacra lépésével mennyire változik meg ez a helyzet - mondta el a Pénzcentrum.hu kérdésére Vella Rita, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója. Kérdés, hogy a következő években mennyire alakítja át az online szegmens a magyar vásárlók szokásait, egyelőre egyértelműen a non-food (nem élelmiszer) termékkörök dominálnak a netes vásárlásnál.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.