A Primark divatdiszkontlánc jelentős növekedést ért el az elmúlt pénzügyi évben.
Az Associated British Foods (ABF) csütörtökön közzétett jelentésében lefelé módosította a Primark ruházati üzletágának éves értékesítési előrejelzését, miután a karácsonyi negyedévben csalódást keltő eredményeket ért el a fő brit és ír piacon. A vállalat most "alacsony egyszámjegyű" forgalomnövekedést vár 2025-re a Primark számára, szemben a korábbi "közepes egyszámjegyű" növekedési prognózissal.
Az ABF közlése szerint a Primark teljes forgalma 2%-kal nőtt a január 4-ig tartó 16 hétben, ami a pénzügyi év első negyedévét jelenti. Ezt a növekedést elsősorban az új üzletnyitások eredményezték. Azonban a hasonló árbevételhez viszonyítva 1,9%-os csökkenés mutatkozott, ami főként az Egyesült Királyságban és Írországban tapasztalt 6,0%-os visszaesésnek tudható be. Ez a két piac adja a Primark értékesítésének mintegy 45%-át. A vállalat részvényei a hírek hatására 2%-os mínuszban nyitottak, de később mérsékelték a veszteségeket, és 1933 penny körül stabilizálódtak.
Az ABF szerint az Egyesült Királyságban és Írországban a karácsonyi kereskedelem kulcsfontosságú heteiben tapasztalt növekedést több mint ellensúlyozta a gyengébb őszi teljesítmény. A cég ezt a kihívásokkal teli kiskereskedelmi környezettel magyarázt - írta meg a Reuters.
"A vásárlói bázisunk egyes elemein belül a kereskedelmi aktivitás gyenge volt az óvatos fogyasztói hangulat és az enyhe őszi időjárás miatt a szezonális vásárlási katalizátor hiánya miatt" - közölte a vállalat.
A Primark teljesítménye összhangban van mással, az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókat célzó kiskereskedők tapasztalataival. A JD Sports sportruházati csoport, az Argos általános árucikkekkel foglalkozó üzletág, a Greggs pékséglánc és a Poundland diszkontáruház mind gyenge karácsonyi forgalomról számoltak be. Ezzel szemben a Next és a Marks & Spencer ruházati kiskereskedők kedvező eredményeket értek el, bár a Next kiemelte az üzletek relatív gyengeségét az online értékesítéshez képest.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Fontos megjegyezni, hogy a Primark, versenytársaival ellentétben, nem kínál online kiszállítást, bár rendelkezik click and collect szolgáltatással.
Az AB Foods fenntartotta az élelmiszer-, cukor-, mezőgazdasági és alapanyag üzletágakra vonatkozó előrejelzését. Az első negyedévben az olyan márkákat magában foglaló élelmiszerüzletág bevételei, mint a Twinings tea, a Jordans gabonafélék, a Kingsmill kenyér és az Ovaltine italok, 1%-kal nőttek, míg a cukorértékesítés 2%-kal csökkent.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Lakásbiztosítás: milyen kár ellen véded az otthonod?
A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink pénzügyileg hogyan készülnek fel az ingatlanukat érintő káreseményre.