Egy júliusban nyilvánosságra hozott, megdöbbentő felfedezés szerint a Csendes-óceán mélyén, ahol nem jut el a napfény, fémtartalmú kőzetek oxigént termelnek.
Ennyi volt a nagy Prime-hype, borul Balogh Levente üditő-biznisze: mi lesz így a Zord sorsa?
Még a PRIME is olcsóbb lett a Zordnál: vajon mi történt az influenszer üdítők piacán? A hétvégén egy Lidl áruház polcain már mindössze 799 forintért kínálták Logan Paul és KSI híres italát, miközben a Zord, Balázs Kicks és Balogh Levente közös márkája, még mindig 899 forintba került. Pedig nem is olyan régen, 2023-ban, a PRIME-ért kisebb boltokban akár 6000-8000 forintot is elkértek. Mi áll a látványos árcsökkenés mögött? Vajon a hype végéhez közeledve ki tud hosszú távon helytállni ezen a zsúfolt piacon? Cikkünkben utánajártunk a magyar influenszer italpiac legizgalmasabb kérdéseinek.
Egy Lidl áruház polcain a hétvégén meglepő árkülönbségre lettünk figyelmesek: a PRIME italt már mindössze 799 forintért kínálták, míg Balázs Kicks és Balogh Levente közös márkája, a Zord 899 forintért volt elérhető. Ez a látványos fordulat nemcsak a PRIME hazai árainak drámai csökkenésére hívja fel a figyelmet, hanem a piacon tapasztalható éles versenyre is, amelyben az influenszer termékeknek sokszor a hype lecsengésével kell megküzdeniük.
Még 2024 februárjában, amikor a PRIME nagyobb disztribúciós hálózattal érkezett Magyarországra, a boltokban 1500 forint körüli áron kínálták. Ehhez képest már akkor is elképesztő történetek keringtek arról, hogy néhány kisebb boltban, még a 2023-as év közepén 6000-8000 forintért is árulták a palackokat. Az árak fokozatos csökkenése azonban azt mutatja, hogy a kezdeti hype után az árverseny egyre kiélezettebbé válik, különösen, amikor új szereplők is megjelennek a piacon.
Mi történt a PRIME-mal?
A PRIME sikertörténete egy tanmese arról, hogy a marketing és a szűkített elérhetőség miként tud globális hisztériát generálni. Logan Paul és KSI italát a kezdeti időszakban világszerte hiánycikké tették, így egy-egy palack megszerzése státuszszimbólummá vált. Az itthon tapasztalt kezdeti magas árak és a mostani kedvezőbb árazás közötti kontraszt jól mutatja, hogy a termékek piaci értéke milyen mértékben függ a kereslet-kínálat dinamikájától és a hype fenntartásától.
A PRIME életútja tanulságos: egy rendkívül jól időzített marketingstratégia, amely szándékosan visszafogott disztribúcióval kezdődött. Az amerikai hipermarketekbe eleinte csak minimális mennyiség került, amitől a termék hiánycikké vált, és óriási keresletet generált. Az üzletek előtt sorok kígyóztak, egyes vásárlók pedig azonnal továbbadták a palackokat eBay-en, akár 50 ezer forintos áron is.
Amikor a kezdeti hype lecsengett, a PRIME fokozatosan mindenhol elérhetővé vált. Azonban, mint ahogy a brit piac példája is mutatja, a gyors népszerűség nem garantál örök sikert: a termékek egy részét végül leárazták 29 pennyre (kb. 132 forint), miután a kereslet visszaesett.
InfluenSZERű italok – hódítás vagy bukás a vége?
Az utóbbi időszakban egyre több magyar híresség is próbált betörni az italpiacra, influenszerként építve saját márkákat és termékeket. Azahriah Tisza cipős kollaborációja, Whispertoon Sparkly energiaitala, Zsozéatya NBER üdítője, Barni Quick-e, és legutóbb Balázs Kicks Balogh Levente Zordjával mind a nemzetközi PRIME példáját próbálták megidézni itthon. De vajon hosszú távon működhet-e ez a modell, vagy csak rövid ideig tartó, látványos fellángolásról van szó?
Wolf Gábor marketingcommando TikTok csatornáján még tavaly nyáron véleményezte ezt az egész trendet. Szerinte az influenszerek saját termékeinek sikerének titka nem a termékek minőségében vagy újdonságában rejlik, hanem abban, hogy a követőik egyszerűen kedvelik őket.
JÓL JÖNNE 2,9 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 870 000 forintot igényelnél 6 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 56 207 forintos törlesztővel a K&H Bank nyújtja (THM 12,75%), de nem sokkal marad el ettől az CIB Bank 56 343 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
@marketingcommando Influencerek és a termékeik: energiaital, üdítő, cipő: milyen biznisz ez és mennyi pénz van benne? Azariah, Whisper Ton, Zsozéatya, Balázs Kicks, mire számíthatnak? Hatalmas vagyoneső - vagy 13. havi nyugdíj? Elemezzük marketing szempontból!
♬ eredeti hang - Gábor Wolf
Ez a trend pedig Magyarországon is érzékelhető, ahol a PRIME példáját követve egyre több híresség indította el saját márkáját. Azonban ezeknek a termékeknek, legyen az energiaital vagy sportital, gyakran hiányzik az igazi termékelőnyük, ami miatt hosszú távon képesek lennének megállni a piacon.
A piacvezetők árnyékában
A globális energiaital-piac továbbra is olyan óriások dominálják, mint a Red Bull és a Monster. A PRIME, bár hatalmas zajt keltett, soha nem tudott felzárkózni az élmezőnyhöz. Az influenszer italok gyors felfutása mellett nemzetközi példák is mutatják, hogy a tartós sikerhez valós piaci érték és disztribúciós erő kell. Erre jó példa Ryan Reynolds Aviation Ginje, amelyet a világ egyik legnagyobb alkohol disztribútora, a Diageo vásárolt fel, állítólag több mint 600 millió dollárért. Reynolds jó üzleti érzékkel, akkor szált ki a márkából, amikor az a csúcson járt, nem kicsit köszönve a Deadpool hatalmas sikerének.
Mi lesz az influenszer italok sorsa?
Wolf Gábor jóslata szerint az influenszer alapú italok jövője nem túl rózsás. A kezdeti hype gyorsan kifulladhat, ha nincs valódi termékelőny. Az italpiac rendkívül versengő, és egy-egy sikeres márkához komoly háttér, logisztika és marketingstratégia szükséges. Bár egyes influenszereknek sikerülhet hosszabb távon is fennmaradniuk, a legtöbb ilyen termék valószínűleg eltűnik a piacról, ahogy a rajongók lelkesedése alábbhagy.
(Címlapkép: Pénzcentrum)
Óriási dugó alakult ki a Lidl legújabb húzása miatt: szabályosan megrohamozták az üzletlánc boltjait
A német tulajdonú Lidl szupermarketlánc innovatív lépésre szánta el magát Csehországban: megnyitotta első outlet üzletét Prágában.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.