A vezető kiskereskedelmi láncok nem tesznek eleget a fogyasztók védelmében a veszélyes vegyszerek és műanyagok ellen.
Fontos változás élesedik a magyar boltokban: minden diófélét és szárított gyümölcsöt érint az intézkedés
Bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök esetében is kötelező lesz 2025. január 1-jétől a származási országot jelölni. A már legyártott, de az új előírásoknak nem megfelelő csomagolóanyagok ez év végéig még felhasználhatóak, az érintett termékek a lejárati idejükig forgalomban maradhatnak.
A származás megjelölése releváns és szükséges információ a vásárlók számára- írja a Nébih. A friss gyümölcsöknél és zöldségeknél már régóta szerepeltetni kell azok eredetét. Januártól az egyes diófélék és szárított gyümölcs-termékek esetében is kötelezővé tette a származási ország szerepeltetését az unió. Az előírás az Eurostat adatai alapján legnagyobb értékben forgalmazott termékeket érinti: például dió, mogyoró, mandula, gesztenye, pisztácia, szárított citrusfélék, aszalt szilva, egyes keverékek.
A származási ország teljes nevét a csomagolás egyik oldalán jól látható helyen, olvashatóan és kitörölhetetlenül szükséges feltüntetni. A termékkeverékeknél, ahol az alapanyagok több országból származnak, lehetőség van speciális jelölésekre. Az ömlesztett termékek esetében a kiskereskedelmi egységekben szintén jól láthatóan, olvashatóan, egyértelműen és szembetűnő helyen kell megjeleníteni a származási országot. A csalás és a fogyasztók félrevezetésének megelőzése érdekében, a kötelező jelölési információknak még a vásárlás előtt a fogyasztó rendelkezésére kell állniuk.
Fontos, hogy ez a távértékesítésre is vonatkozik, ahol a tapasztalatok szerint fennáll a csalás veszélye.
Az előírásokat 2025. január 1-jétől kötelező alkalmazni. A „régi” csomagolóanyagokat még 2024. december 31-ig használhatják a gyártók, valamint az ilyen csomagolású termékek egészen a lejárati idejükig forgalomban maradhatnak. A Nébih útmutatót is készített a témában, amely tartalmazza az érintett KN-kódú termékek listáját is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.