A McDonald's újabb kihívással szembesül: ezúttal a McCafé eszpresszógépek okoznak problémát az amerikai éttermekben.
Ezt minden magyar elképesztően megsínylette: kétszer is meggondolják már, mire költik a pénzük
Mára világossá vált; a világjárvány óriási hatással volt arra, hogy mire költjük a pénzünket, különösen akkor, ha online vásárlásról, hobbijainkról és mindennapi szokásainkról van szó. A járvány nyomán egyre emelkedtek a megélhetési költségek, és a fogyasztói piacon egyértelműen kirajzolódott az a trend, mely szerint minden eddiginél jobban vadászunk a legjobb ajánlatokra és a megfelelő ár-érték arányú termékekre. Nem csoda, hiszen egy olyan időszak köszöntött ránk, amikor a rendelkezésre álló források korlátozottak és a végletekig feszítettek
A FOREO, sok más szépségápolási márkához hasonlóan jelentős forgalomnövekedést tapasztalt a világjárvány idején az online térben, amikor a kiskereskedők bezártak, és sok vásárló az online vásárlás felé nyitott. A svéd beauty-tech vállalt képviselője így nyilatkozik erről az időszakról:
"A Covid-19 járvány ideje alatt jelentős növekedést tapasztaltunk online eladásainkban világszerte. Úgy látjuk, ma már sok fogyasztó fontolóra veszi az otthoni szépségápolási eszközökbe való befektetést, mivel az a szokásos havi egy kozmetikai kezeléséhez képest költségmegtakarítást jelent. Egy készülék ára néhány szalonkezelés árából kijön, és mivel a háztartások költségvetése egyre szűkül, készülékeink összességében a kiadások csökkentését eredményezhetik anélkül, hogy vásárlóinknak kompromisszumot kellene kötniük."
Egyre népszerűbb online vásárolni Globálisan még mindig lényegesen többet költünk online, mint a koronavírus-járvány előtt. A 2022 májusában megjelent negyedéves, egyesült királyságbeli eredmények azt mutatják, hogy az online értékesítés az összes hivatalos kiskereskedelmi forgalom 26,6%-át tette ki, míg 2020 februárjában ez az arány csupán 19,7% volt. Egyes jelentések szerint, az ausztrálok 2033-ra minden harmadik dollárból egyet online költenek majd el. Az Egyesült Államokban 2022-ben több mint 268 millió online vásárlót regisztráltak - ez a szám az előrejelzések szerint 2025-re csaknem 285 millióval fog növekedni!
Közösségi média és impulzusvásárlás
Úgy tűnik tehát, hogy az online vásárlás népszerűségének növekedése nem lassul le egyhamar, viszont az is megfigyelhető, hogy az elmúlt hónapokban elkezdtünk visszatérni a bolti vásárlás felé (azzal együtt, hogy az online elköltött pénzünk aránya továbbra is magas).
A közösségi média, különösen a celebek, az influencerek és a bloggerek pedig kiemelt szerepet játszanak abban, hogy egyre trendibb is online vásárolni. Az influencereknek ajánlásai bírnak a legnagyobb hatással ránk, és egyre inkább kirajzolódni látszik a trend, miszerint az ő véleményük és ajánlásaik alapján hozzuk meg döntéseinket a kasszánál. A statisztikák szerint 2027-re mintegy 1 milliárdan foglalkoznak majd teljes állásban tartalomkészítéssel.
Az online vásárlás még egyszerűbb, mióta a különböző közösségi média felületek beépítették alapvető funkcióik közé a vásárlási lehetőséget. Az Instagram "vásárlási címkék" funkciója vizuális vásárlási élményt tesz lehetővé a fogyasztók számára. Elég csak felkeresnünk kedvenc márkánk profilját, ahol a fotókra vagy videókra kattintva máris a bevásárlókocsiban van a termék. Innen már pedig csak egy lépés a kassza.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A legújabb trend: TikTok Shop
A közösségi médiás vásárlás legújabb szenzációja a "TikTok Shop", amely egy új, innovatív vásárlási funkció a platformon. A Shop lehetővé teszi a kereskedők, márkák és alkotók számára, hogy a termékeiket közvetlenül a TikTokon mutassák be és értékesítsék a bejátszott videók, live-ok és a termékbemutató fülön keresztül. A statisztikák szerint a brit felhasználók 79%-a fedezett fel már új márkákat a TikTokon keresztül, és több mint 54%-uk vásárolt olyan márkától, amit TikTokon látott. Nem csoda, hiszen olyan szépségápolási trendek terjednek futótűzként a platformon, mint a ‘cukormázas fánk köröm’, amelyet számos körömápolásra specializálódott világmárka használt eladásai növelésére.
A vásárlási élmény fokozása online is
Az előrejelzések alapján a kiskereskedelemben az online vásárlások dinamikája fokozódik, érintve a szépségipart is. Ahogy az iparág tovább fejlődik, a kiskereskedők számára kulcsfontosságú lesz, hogy folyamatosan alkalmazkodjanak a változó környezethez, hogy megfeleljenek a vásárlók igényeinek és kielégítsék szükségleteiket. Az üzletekben ez könnyen megoldható a vásárlási élmény fokozásával. Az online kereskedők számára azonban minden eddiginél fontosabb lesz, hogy webshopjaikat úgy alakítsák ki, hogy az vásárlóik számára vonzó és felhasználóbarát legyen.
Ilyenek például videós tartalmak publikálása, ahol részletesen bemutatják, hogyan kell használni termékeiket. Bár az oldalra látogatók fizikailag nem látják és nem érinthetik meg a terméket, az átadott információk és az egyszerű használat könnyen meggyőzheti őket a vásárlásról. Ez a pozitív online vásárlási élmény azt is eredményezheti, hogy a kialakult bizalomnak köszönhetően a fogyasztó visszatér a weboldalra és a jövőbeni újra vásárol majd a kereskedőtől.
Míg néhány hagyományos szépségápolási kiskereskedő nehezen tudott lépést tartani az utóbbi években kialakult online versennyel, mások eredményesen követik a trendeket: saját online platformokat fejlesztettek ki, hogy kielégítsék az online vásárlás iránti növekvő keresletet. Az online térben is jelen lévő szépségápolási szereplők a mesterséges intelligencia és a ‘virtuális kipróbálási technológia’ alkalmazásával minden eddiginél személyre szabottabb élményeket is kínálnak vásárlóiknak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.