A legnagyobb hazai láncok is ráfeküdtek a BlackFriday-re, mi pedig jól megmutatjuk, mit akcióztak le leginkább.
A fiatalok majdnem 90 százaléka ad ajándékot az idén, átlagosan 8 embernek. Ők átlagosan 37 ezer forintot költenek az ajándékokra, lényegében annyit, mint tavaly. Ugyanakkor tetemes eltérések láthatóak: 32 százalékuk 25 ezer forinttal többet az egy évvel korábbinál, 26 százalékuk viszont 32 ezer forinttal kevesebbet szán az idei ajándékvásárlásokra. A beszerzési listákon a ruhák, kütyük és kozmetikumok viszik a prímet, de sokan terveznek élelmiszert, ajándékutalványt is venni.
A K&H ifjúsági indexéből kiderült, hogy a fiatalok 85 százaléka ajándékozná meg családtagjait, rokonait, barátait, ismerőseit az idén, ez megegyezik a tavalyi aránnyal. A kutatás most megvizsgálta a 19-29 évesek ajándékozási szokásait.
A felmérés szerint az ajándékozó fiatalok átlagosan 8 embernek adnak meglepetést az ünnepi időszakban. Több mint 25 százalékuk korán lépett, november elején vagy azt megelőzően megkezdte az ajándékok beszerzését, 28 százalékuk a múlt hónap második felében látott neki a vásárlásnak, közel 33 százalékuk december eleje óta intézi, 12 százalékuk viszont az utolsó pillanatokra hagyja.
Mennyit költenek és mire?
Az ajándékvásárló fiatalok átlagosan 37 ezer forintot terveznek költeni összesen, ami gyakorlatilag megegyezik a tavalyi összeggel. Több mint 40 százalékuk ugyanakkora büdzsével készül a vásárlásokra, mint tavaly.
A megkérdezettek között azonban jelentős eltérések vannak: 32 százalékuk a tavalyinál többet tud fordítani az idén ajándékokra, átlagosan 25 ezer forinttal. A válaszadók negyede - 26 százaléka - pedig kevesebbet fordít ajándék beszerzésre az idén, ők 32 ezer forinttal alacsonyabb összegből gazdálkodnak ebben az évben. A múlt évi közel 40 ezer forintos átlagot nézve az ajándékot vásárló fiatalok majdnem harmada több mint 60 ezer forintot költ, miközben akik kevesebbet, azok 5 ezer forinttal vágtak neki a meglepetések beszerzésének.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az ajándékozó fiatalok 4 százaléka nem vásárol, hanem saját maga készíti a meglepetéseket.
A fiatalok ajándéklistáin elsősorban a ruhák, játékok és kozmetikumok szerepelnek, 61-65 százalékuk választ ezekből, 58 százalékuk élelmiszert is vásárol. Mobil telefont és egyéb elektronikai kütyüket 41 százalékuk adna karácsonyra. Népszerűnek mondható még az ajándékutalvány: tízből négy fiatal számol ezzel a verzióval, míg a készpénz, mint ajándék 36 százalékuknál jön szóba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.