10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Egy friss felmérés szerint a magyarok elvárják a vállalatoktól a társadalmi felelősségvállalást, valamint az aktív szerepvállalást a fenntartható fogyasztói magatartás érdekében, miközben a lakosság negyede maga is hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A magyar fogyasztók 62%-a fontos tényezőként veszi figyelembe vásárlási döntései során a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékeket és szolgáltatásokat, és nagyjából ugyanennyien hajlandóak akár 5%-os felárat is fizetni.
Egy, a Visa megbízásából készült, a magyarok fenntarthatósághoz, vállalati társadalmi felelősségvállaláshoz való viszonyát és a kapcsolódó fogyasztói szokásokat vizsgáló új Ipsos kutatás kimutatta, hogy a magyarok igénylik a fenntartható vásárlást jutalmazó kezdeményezéseket. A válaszadók 70%-a értékelné, ha kedvezmények, visszatérítések járnának a környezetbarát termékek választásáért.
A kutatás szerint a magyarok 55%-a érdeklődik a bankkártyához kapcsolódó karbonlábnyom-mérés iránt. A régióban a szlovákiai Tatra banka bevezette úgynevezett Kék Bolygó Számláját, amely az ecolytiq karbonlábnyom-kalkulátorát is tartalmazza. A banki alkalmazásban a Tatra banka ügyfelei egyszerűen nyomon követhetik, milyen hatással volt a kártyás fizetésük a bolygóra - akár egy vonatjegy megvásárlásáról, akár egy helyi kereskedőtől beszerzett zöldségről van szó. Ez a lehetőség izgalmas változásokat eredményezhet a Visa kártyabirtokosok vásárlási szokásaiban.
„Célunk, hogy a fenntarthatóságot beágyazzuk a kártyákba és a számlákba is - így a fogyasztók jobban tájékozódhatnak a vásárlásaik hatásáról. A kutatás szerint a magyarok négyötöde a vállalati társadalmi felelősségvállalást az üzleti értékek megkérdőjelezhetetlen alapjának tekinti és tudatos hozzáállást vár el a cégektől. Bár a magyarok tisztában vannak a fenntarthatóságért viselt saját felelősségükkel, szívesen ruházzák azt át a vállalatokra. Ezért úgy látom, hogy azoknak van a legnagyobb esélyük a sikerre, akik odafigyelnek a vásárlók igényeire és a lehető legkönnyebbé teszik, sőt, akár jutalmazzák a felelős magatartást” - tette hozzá Kiss Ede, a Visa magyarországi igazgatója.
Magyarországon a Visa a Magyar Bankholdinghoz tartozó Takarékbankkal együttműködve kínálja a Takarék Fenntartható Lakossági Bankszámlához kapcsolódó Visa Zöld bankkártyát. A kártya 85,5%-ban újrahasznosított anyagokból készül, így csökkentve a környezetre gyakorolt hatást. A Takarékbank minden kártyás vásárlás 0,2%-át átutalja az Országos Magyar Méhészeti Egyesületnek, amely ezt az összeget a méhek megmentésére, az ökológiai egyensúly fenntartásában betöltött kulcsszerepük erősítésére és a magyar mézfogyasztás ösztönzésére fordítja.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A klímavédelem, a természeti erőforrásokkal való tudatos gazdálkodás és a helyi közösségeket támogató tevékenységek a felelős életmód széles körben elfogadott alapelveivé váltak Magyarországon is. A lakosság negyede hajlandó jelentős vásárlási és szokásbeli változtatásokra a fenntarthatóság jegyében. A válaszadók fele igyekszik fenntarthatóan élni, ha ennek során nem ütközik jelentős korlátokba. A megkérdezettek valamivel nagyobb hányada (62%) hajlandó több pénzt fizetni a társadalmilag felelős, hozzáadott értéket képviselő termékekért.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.