Várhatóan 2600 helyett csak 1800 munkavállalóra lesz szükség a jövőben.
Tavasszal mindenki a megújulást keresi, és ezt a kozmetikai ipar is igyekszik meglovagolni, főképp a natúr- vagy biokozmetikum varázsszavakkal. A vásárlók közül csak kevesen tudják, hogy pontosan mit takarnak ezek a kifejezések, ahogy azt is, hogy a gyártók gyakran megtévesztik őket. Pedig az ár- és a hatásbeli különbség miatt sem mindegy, hogy mit kapnak a pénzükért cserébe. Elmondjuk, hogyan győződhetsz meg arról, hogy valóban természetes anyagokat tartalmaz a megvásárolt termék, és hogy mi okozza az esetenként igen jelentős árkülönbséget a natúr- és a hagyományos kozmetikumok között?A drogériákból is ismert brandeken túl az elmúlt években Magyarországon is megjelentek a természetes összetevőket tartalmazó kozmetikai szaküzletek, így a magyar vásárlók olyan márkákkal ismerkedhettek meg, mint a Lush, a The Body Shop, a Manna, vagy az Adrienne Feller. A fizetőképes kereslet növekedésével arányosan nő Magyarországon a prémium- és luxuskozmetikumok iránti igény, és a tavaszi megújuláshoz is egyre többen választanak natúrkozmetikumokat és natúrkozmetikai kezeléseket.
A natúr hívószó a kozmetikumok marketingjében
A natúrkozmetikumok ára többszöröse lehet a szintetikus anyagokat tartalmazó hagyományos termékekének, miközben előfordul, hogy a natúrkozmetikumként hirdetett termékek egyáltalán nem tartalmaznak természetes, illetve terápiás hatású összetevőket, ezért a vásárlóknak érdemes nagyon vigyázni.
Vannak ugyanis gyártók, akik minimális természetes összetevő esetén is - ami lehet akár 1 százalék - a natúr szót emelik ki marketingtevékenységük során. Többször találkozhatunk olyannal is a piacon, amikor egy illóolajra ráírják, hogy 100% tisztaságú, és közben az állítás messze nem felel meg a valóságnak. Sajnos a vásárló tájékozatlanságát használják ki ezekben az esetekben.
A natúr- és a biokozmetikumok legfőbb jellemzői:
• 50-100 % természetes, ill. természetes eredetű összetevő;
• szín -illat-, emulgeáló-, tartósító anyagaik természetes eredetűek;
• nem tartalmazhatnak szintetikus UV-szűrő anyagot, alumíniumvegyületet, ásványolaj-származékot, paraffint, genetikailag módosított anyagot és nanotechnológiával előállított anyagot.
Mit nézzek, ha tudni szeretném, mit veszek?
Feller Adrienne, szépségterapeuta, az Adrienne Feller márka tulajdonosa arra hívja fel a figyelmet, hogy a megtévesztés veszélye nem csupán annyi, hogy a vásárló nem azt kapja a pénzéért, amit várt, ugyanis a szintetikus anyagok kifejezetten károsak: méregként raktározódnak el a szervezetben. Azt javasolja a vásárlóknak, hogy mindig megbízható forrásból szerezzék be a szépülésüket szolgáló termékeket.
- tette hozzá a szépségterapeuta.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Segíthet még a csomagoláson felsorolt összetevők alapos elemzése, bár a nevek nem magyarul, hanem a kozmetikai nevezéktan (INCI) szerint vannak feltűntetve. Ne higgyünk a natúr feliratnak, ha az összetevők között az alábbiakat látjuk: Methyl, Ethyl, Propyl Paraben, Paraffin, Phenoxy-ethanol, Silicone - figyelmeztet az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI).
Mivel a kozmetikumokat minősítő szervezetek logóival ellátott kozmetikumok biztosan megfelelnek az adott szervezet egyedi követelményeinek, példaként megemlítünk néhányat, amelyek között megkülönböztetünk organikus, valamint organikus és natúr minősítést kiadókat is.
Ezért éri a többszörösét, ami természetes
A natúrkozmetikumok és a hagyományos kozmetikumok közötti nagy árkülönbség oka, hogy utóbbi előállítása jóval költséghatékonyabb, hiszen a vegyszerekkel előállított alapanyagok elérhetősége és minősége állandó, és ezek óriási mennyiségben készülnek.
A kényes alapanyagokhoz kíméletes feldolgozási technológiákra van szükség, amitől szintén nő a ráfordított költség, illetve a BIO és ECO minősítések megszerzése is növeli az alapanyagok árát. Az illóolajat tartalmazó natúrkozmetikumoknál az sem mindegy, hogy 1 liter olaj előállításához mennyi növényre van szükség. Ilyen szempontból lehetnek egészen extrém esetek is, mint például a rózsaolaj, ugyanis 4 tonna rózsasziromból csupán 1 kilogramm rózsaolaj állítható elő.
Azt is érdemes fejben tartani, hogy ár-érték arányban nem drágák a natúrkozmetikumok, hiszen egyrészt valódi terápiás hatású készítményekről van szó, másrészt ezek koncentrált mennyiségben tartalmazzák a hatóanyagokat, ezért kisebb mennyiség felhasználása is már látványos eredménnyel szolgál.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


