November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az egyetemisták és főiskolások 86 százaléka az egyérintéses fizetést választja, amikor csak lehetősége van rá - derült ki egy friss kutatásból. A megkérdezett hallgatók 98 százaléka rendelkezik bankkártyával, míg okostelefonja 95 százalékuknak van. A kutatás azt is megállapította, hogy a fiatalok a felsőoktatási intézmények területén is szívesen használják a bankkártyájukat, a legtöbb campuson van is erre mód.
A MasterCard a felsőoktatásban tanuló fiatalok pénzügyi szokásait vizsgálta, arra keresve a választ, hogy milyen fizetési módokat részesítenek előnyben a hallgatók a tanuláshoz kapcsolódó költségek rendezésekor. A kutatásban több mint tízezer egyetemista és főiskolás vett részt, ők 14 felsőoktatási intézmény diákjai közül kerültek ki. A válaszadó hallgatók 99 százaléka nappali és levelező képzésben tanul, háromnegyedük 19 és 25 év közötti.A bankkártya és az okostelefon már alap
A felmérésből kiderül, hogy nagyon kevés egyetemista vagy főiskolás él bankkártya nélkül, a megkérdezett fiatalok 98 százaléka rendelkezik plasztikkal, közülük 86 százalék egyérintésessel fizet, amikor csak teheti. Az adatokból az is látszik, hogy az okostelefon már-már megkerülhetetlen eszköz a bankkártya-generáció körében, az összes válaszadó 95 százaléka használ ilyen telefont, és 27 százalékuk valamilyen banki vagy fizetési alkalmazást is igénybe vesz. A hallgatók 29 százaléka a jövedelme 100 százalékát a bankszámlájára kapja, nem csoda, hogy sokan a kifizetéseket is elektronikusan intézik. A pótvizsgadíjat a hallgatók 47 százaléka fizeti bankkártyával, míg a kollégiumi díjnál 31 százalék, a tantárgyfelvételi díjnál 29 százalék, a képzési önköltségnél pedig 27 százalék a kártyás fizetések aránya. Az utazásra költött összegeket a válaszadók 26 százaléka teljes egészében kártyával fedezi, a háztartási eszközöknél pedig 58 százalék ez az arány.
Népszerű az e-kereskedelem
A megkérdezett egyetemisták 82 százaléka szokott interneten keresztül vásárolni, 60 százalékuk a fizetésnél bankkártyás vagy egyéb készpénzmentes fizetési módot választ. A leggyakrabban online vásárolt termékek az elektronikai/számítástechnikai cikkek (52%), ezt követi a ruházat (43%), a zene (42%), a könyv (42%), a film (42%) és a kultúra/színház (40%). Az egyetemisták legritkábban az élelmiszereket szerzik be az interneten keresztül.
Bankkártyával az egyetemeken
A felmérés részeként feltérképezték a felsőoktatási intézmények területén található bankkártyás elfogadóhelyeket is, és listát készített 22 felsőoktatási intézmény kártyás fizetőhelyeiről, köztük az elérhető terminálokról, valamint egyéb egyérintéses elfogadóhelyekről (például az étel- és italautomatákról). A kutatás megállapította, hogy a vizsgált 22 felsőoktatási intézményben összesen 127 terminál és 131 egyérintéses fizetőhely érhető el. A legjobb statisztika a kártyás fizetés területén a Budapesti Műszaki Egyetemen található, ahol a kereskedők 61%-a elfogad kártyát, ráadásul mindegyik terminál egyérintéses. Hasonlóan erős a Pécsi Tudományegyetem, ahol pedig a kereskedők közel felénél lehet kártyával fizetni. Ezzel szemben sajnos van olyan fővárosi és vidéki oktatási intézmény, ahol egyáltalán nincs lehetőség bankkártyás fizetésre, igény pedig lenne rá.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.