November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Hat év után idén először nőtt mennyiségben is az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma. A legnagyobb forgalmú termékek közül az ásványvíz, a sajt és a gyümölcslé piaca bővült leginkább értékét tekintve. Erősödött a kisebb üzletek pozíciója, a legdinamikusabb növekedést pedig a délnyugati megyékben érték el az üzletek.
Idén először nőtt mennyiségben is az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma a legutóbbi hat év csökkenő tendenciái után, tavaly december és idén március közt 4 százalékkal több árut adtak el a boltok, mint egy évvel korábban a Nielsen piackutató csütörtökön közzétett adatai szerint.
A Nielsen által mért kilencven élelmiszerkategória a kiskereskedelemnek négy hónap alatt mintegy 470 milliárd forint bevételt hozott, 3 százalékkal többet, mint egy éve. A legnagyobb forgalmú tíz termékcsoport közül kilencnek a forgalma emelkedett érték szempontjából, míg hétnek a piaca bővült mennyiségben.
Értéket tekintve két számjeggyel bővült a top tíz között az ásványvíz (15 százalék), valamint a sajt és a gyümölcslé (10-10 százalék) piaca. Említést érdemel, hogy az ásványvíz bolti eladása mennyiségben is kétszámjegyű, 10 százalékos növekedést ért el négy hónap alatt.
KATTINTS! Hát ettől pörög úgy a Lidl és az Aldi: a diszkontok nagy trükkje
A közleményben Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója az ásványvíz-forgalom szokatlanul kiugró növekedését azzal is magyarázza, hogy a fogyasztók egyre inkább keresik a drágább, ízesített változatokat: részarányuk 10-ről 14 százalékra emelkedett az ásványvíz teljes, értékben mért kiskereskedelmi forgalmából.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Nielsen felmérése szerint az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja kissé csökkent, a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 31 százalékról 29-re apadt, érték szempontjából. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna mutatója pedig emelkedett, 36-ról 37 százalékra. Erősödött viszont a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek pozíciója: a szintén értékben mért forgalomból 34 százalékkal részesedtek legutóbb december-március között, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal.
KATTINTS! A Tesco és az Auchan kártyáinak titkai: ezt biztosan nem tudtad
Regionálisan legdinamikusabban a délnyugati megyék élelmiszerüzleteinek forgalma bővült, 6 százalékkal a tavalyi azonos időszakhoz képest. Északnyugaton és északkeleten szintén átlag feletti növekedést jelez a 4-4 százalékos mutató. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrum régióban plusz 3 százalékot regisztráltak a piackutatók. Délkeleten legalacsonyabb, 1 százalékos a növekedés mértéke - közölte a Nielsen.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.