Az okoseszközökkel történő fizetés során alacsonyabb az adatokkal való visszaélés kockázata.
A MasterCard felmérése szerint a fiatalok számára különösen fontos, hogy a bankkártyás vásárlás díjmentes legyen, mivel a plasztik egyre nagyobb szerepet játszik a mindennapi életükben. A kutatás rámutat, hogy a fiatal felnőttek 89%-ának van bankkártyája, 8% pedig kettőnél több kártyával is rendelkezik. A 18-34 éves korosztály azonban további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt: elvárás az egy érintéses funkció, emellett a fiatal fogyasztók nyitottak a mobilfizetésre is.
"A fiatal felnőttek a plasztikra nem csak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás és a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről" - mondta Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe Marketing és PR managere. "Mindemellett az innovációk is sikeresen elérik ezt a korosztályt. Az évente többszázezer látogatót vonzó, egy érintéses kártyás fizetési rendszerrel működő nyári fesztiválok sikere is hozzájárul, hogy egyre több fiatal ismerheti meg a gyors, kényelmes és biztonságos fizetés világát. Ezeken a rendezvényeken MasterCard® PayPass™ és Maestro® PayPass™ márkáinkkal mi is jelen vagyunk, hiszen fontos számunkra, hogy megszólítsuk a technológiai újításokra különösen fogékony korosztályt. A bankkártyás fizetéssel járó előnyök azonban akkor válnak igazán kézzelfoghatóvá, ha díjmentesen érhetők el."
A MasterCard 18-34 évesekre vonatkozó felmérése szerint a számlacsomagok választásakor - különösen a 25 év alattiak számára - fontos szempont a bankkártya-használat költsége. 2011-ben a kártyahasználók 34%-a választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, 2012-re ez az arány már 42%-ra nőtt. Összehasonlításként, míg két évvel ezelőtt a felhasználók jellemzőbben választották kártyájukat márkához való kötődés miatt (48%), addigra 2012-ben ez az arány 38%-ra csökkent. Így ma már a legfontosabb szempont az ingyenes számlavezetés, tehát az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben a fiatalok 45%-a látogatott külföldre. A kutatás azt mutatja, hogy a 18-34 éves korosztály csaknem harmadára jellemző, hogy tudják, külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a kártya, mint a készpénz használat, így a nyári szabadság tervezésekor is egyre többen fizetnek külföldön kártyával nagyobb összegű valuta váltása helyett.
A felmérés kimutatta, hogy a fiatalok több mint fele hallott már az egy érintéssel működő kártyás fizetésről,14%-uk pedig már használt is ilyen típusú kártyát. Az idősebb korosztállyal összehasonlítva nagyobb azoknak az aránya, akik érdeklődnek az egy érintéssel működő fizetés iránt. 62%-uk jelezte a válaszokban, hogy szeretne többet tudni a technológiáról, 35%-uk pedig biztosan fizetne ilyen típusú kártyával. Az előző évhez képest a duplájára nőtt azok aránya, akik esetleges új kártya választásakor a PayPass funkciót tartják szem előtt.
A bankkártyás fizetés azonban ma már nem csak a bolti fizetést jelenti. A felmérés szerint az előző évhez képest 5%-kal több kártyahasználó tudja, hogy a kártyáját online vásárlásra is használhatja: a megkérdezett körében 44%-ról 49%-ra nőtt ez az arány. A fiatalabb korosztály részvétele ezen a területen is aktív, az előző évben a 18-34 évesek 53%-a vásárolt online, közülük 31% használt kártyát az internetes fizetéskor, ami magasabb, mint a náluk idősebb korosztály körében.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A MasterCard felmérése szerint azonban a fejlődésre a mobilfizetés terén is nyílik lehetőség: 2012-ben a válaszadók 32%-a használt okostelefont, míg 2011-ben ez az arány csupán 22% volt. Ami a 18-34 éves korosztályt illeti, közülük ma már minden második használ okostelefont, így számukra az olyan megoldások, mint az NFC-technológia, vagy a távoli mobilfizetésre használható MasterCard Mobile® alkalmazás a jövőben egyre fontosabbá válhatnak.
"A fogyasztók készen állnak arra, hogy a mindennapi pénzügyeik kezelése során a készpénzkímélő és innovatív megoldásokat válasszák. A MasterCard a kibocsátó bankokkal és a technológiai vállalatokkal együtt évek óta azon dolgozik, hogy ezeket a korszerű fizetési módokat elérhetővé tegye a felhasználók számára. A pozitív tendenciát azonban a kártyás tranzakciókat is sújtó illeték és a bankközi jutalék szabályozásának terve jelentősen fenyegeti, hiszen ezek a banki szolgáltatások, így a kártyahasználat drágulásához vezethetnek. Emiatt félő, hogy a fiatal generáció sokkal nehezebben kapcsolódik be a folyamatba, és később zárkózik fel Európa pénzügyileg jóval fejlettebb országaihoz"- mondta Sisa-Molnár Anikó.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.