November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. (Tesco) akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a meghirdetett akciója során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan. A jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Versenyhivatal.
A GVH eljárásában a Tesco 2011 augusztusában meghirdetett "Őszi kiárusítás" elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta, melynek során 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70 százalékos kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árak és a kedvezmény mértéke került feltüntetésre, így a fogyasztóknak nem volt lehetősége tájékozódni a termék eredeti áráról. A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket, - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható
termékeket - hogy csak erősen korlátozott számban és áruházonként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből.
A GVH megállapította, hogy a Tesco az Őszi kiárusítás akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70 százalékos árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Tesco fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 20 millió forint bírság megfizetésére kötelezte az áruházláncot.
A GVH a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.