A brit szupermarketláncok, mint a Tesco, Sainsbury's és Asda hiába próbálkoznak, nem tudják lemásolni az Aldi és Lidl sikeres üzleti modelljét.
Már Szlovákiát is elérte a lóhúsbotrány. Az ellenőrök a bolognai szószban találtak lóhúst - adta hírül a Sme című lap nyomán az InfoRádió.
A lap szerint ugyanarról a bolognai mártásról van szó, amely korábban a csehországi Tescóban is kapható volt, és amelyben az ellenőrök lóhús-DNS-t találtak. A szlovák piacra az ételt Nowaco márkanév alatt a Bidvest Slovakia vállalat szállította. A cég kereskedelmi igazgatója, Petr Kadás szerint háromszáz csomag mártásuk van raktáron, 2200 csomagot pedig el is adtak belőle. A felvásárlók nem a nagy kereskedelmi láncok voltak, hanem elsősorban a kisebb, lakótelepi boltok.
A Bidvest azt állítja, hogy a terméket a Comigel nevű luxemburgi cégtől vásárolta, melyet korábban francia beszállítója, a Spanghero vállalat nevezett meg. A francia céget már a lóhúsbotrány kirobbanásának elején emlegette a nemzetközi sajtó. A Bidvest szerint még azelőtt leállították a gyanús termék eladását, hogy a cseh ellenőrök megtalálták a problémás árut. Olyan információkat kaptak ugyanis, hogy a probléma mögött a Spanghero áll, mely cég a Nowaco lasagnéjébe is szállított húst.
Óvatosságból a Lidl üzletlánc is bevont két terméket a polcokról. Tomás Bezák, a Lidl szóvivője szerint egyes külföldön értékesített termékekben a cég belső ellenőrzése lóhús jelenlétét igazolta. Az egyik termék a marhahúsgulyás, a másik szintén a bolognai mártás. Mivel a szlovákiai Lidl ugyanazoktól vásárol, csak más termékeket, megelőző jelleggel levette őket a polcokról, és az ellenőrzés eredményére vár.
Szakemberek szerint a lóhús ugyan nem veszélyes, de a fogyasztó megtévesztésének számít, ha az étel elkészítésénél felhasználják, és ezt nem jelölik meg a csomagoláson.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


