A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2011 elején eljárást kezdeményezett a GVH-nál a Calgon ecetes TV reklámja miatt. Végre pont került az ügy végére: a GVH 15 millió forintra bírságolta a Calgon forgalmazóját fogyasztók megtévesztése miatt - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a TVE.
A Calgon egy 2010-ben sugárzott TV reklámban azt állította, hogy a vízkőoldóként az ecet hatástalan és ártalmas lehet a a mosógépekre. A Tudatos Vásárlók Egyesülete évek óta környezetbarát alternatívaként népszerűsíti az ecetet, utánanéztek az állítás megalapozottságának. 2011. február elején nyílt levélben fordultak a Calgon hazai forgalmazójához, a Reckitt Benckiser Kft-hez, amelyben arra szólították fel a céget, hogy igazolja a reklámban elhangzott állítások valóságtartalmát.
A Calgon forgalmazójától kapott választ a TVE nem tartotta kellőképpen megalapozottnak, pontosítást kértek, és egyúttal megtévesztő reklám gyanújával eljárást kezdeményeztek a Gazdasági Versenyhivatalnál.
Több mint másfél év várakozás után hozott döntést a GVH. Az eljárás alatt a Versenytanács arra a következtetésre jutott, hogy a vállalt nem tudja alátámasztani azt az állítását, miszerint az ecet használata mellett a mosógép vízkőképződés miatt meghibásodhat, valamint az sem, hogy az ecet rozsdásodást okozhat.
"A Versenytanács megállapítja, hogy a Reckitt Benckiser (Magyarország) Termelő és Kereskedelmi Kft. 2010. augusztus 2-től 2010. november 21-ig alkalmazott kereskedelmi gyakorlatával fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított amikor, az általa a Calgon vízlágyító termék népszerűsítésére közzétett hirdetésekben valótlan állításokat tett az ecet mosógépben való használatát illetően, ezáltal saját termékének adott célra való alkalmasságát, annak előnyeit a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon jelenítette meg."
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.