Az AC Nielsen felmérése szerint a vásárlók boltválasztásában fő szempont, hogy szeretnének egy üzletben megtalálni mindent, amire szükségük van. A keresletnek köszönhetően a láncok továbbra is terjeszkednek: hálózataikat átlagosan 10 százalékkal bővítették múlt évben.
Hipermarket, szupermarket és diszkont összesen 1 016 működött tavalyelőtt év végén, és 1 116 múlt év végén. Eddig 2009 során, a három említett csatornában 32 új üzletet nyitottak. A hagyományos élelmiszerüzletek száma 1400-zal, 19 935-re csökkent tavaly, nagyrészt a vásárlási szokások változása következtében. Leginkább érintettek az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek, mert azokból 1 100-zal kevesebbet regisztrált a Nielsen december végén, mint egy évvel korábban.
A láncok boltjainak terjeszkedéssel növekvő száma erősen befolyásolja a különböző kiskereskedelmi csatornák forgalmának növekedését is. Amíg a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma értékben átlagosan 6 százalékkal emelkedett 2008 április-2009 márciusban, az előző évhez képest, addig a szupermarket és a diszkont eladásai átlag felett bővültek. Ugyanakkor a független, hagyományos kis üzleteknél 8 százalék mínuszt regisztrált a Nielsen.
Ha a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriát nézzük: Itt is szembetűnik, hogy a növekvő boltszám összefügg a nagyobb forgalommal. Amíg 2008 május-2009 áprilisban a termékcsoport bolti eladása országosan 3 százalékkal emelkedett, addig ezt az átlagot meghaladja mind a drogéria, mind a szupermarket és diszkont növekedési mutatója. A trendek azt mutatják, hogy a fogyasztók boltválasztásában előtérbe került a kényelem, a lakóhely közelében megtalálható üzlet.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.