Mosószertől az arckrémig megközelíti az évi 300 milliárd forintot a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk átlagosan 3 százalékkal nőtt 2008 május-2009 áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Kiemelkedően nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító (11-11 százalékkal), mosogatószer (10), valamint a toalett papír (9) bolti eladása. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül átlag felett emelkedett a papír zsebkendő (6). Pelenka (5) és fogkrém (4) is. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött.
A beszerzési helyek közül a hipermarket még mindig a legfontosabb. Piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalmából, a legutóbbi két év során.
Egyre fontosabbá vált azonban a drogéria, amelynek piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyiáru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. Ebben a három csatornában jóval átlag felett emelkedett a forgalom, egyik évről a másikra.
Csökkent viszont az eladás a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletekben, ahol a vevők többsége inkább a napi élelmiszert vásárolja.
A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Ugyanis öt új hipermarket nyílt az év első öt hónapjában, három szupermarket, de 22 diszkont, szerte az országban. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tizennégy új üzletet nyitott május végéig, a Rossmann pedig négyet.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből.
Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalett papírból, papír zsenkendőből és konyhai törlőkendőből.
Drogériában nagy az eladás részaránya többek között arc- és szemránckrémből, hajfestékből és testápoló krémből. Ezeket a kategóriákat általában nem a napi bevásárlás során szerzik be; a fogyasztók egy része szakít időt arra, hogy felkeresse a szaküzleteket, amelyek a szépség- és testápoló szereknél speciális professzionalitást képviselnek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


