11 °C Budapest

Padlót fogott a lakossági pesszimizmus

2009. június 11. 10:02

Stabilizálódott a fogyasztói bizalmi index májusban, márciushoz képest pedig valamelyest javult is. A Nielsen piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index 40 pont lett májusban, ami megegyezik az áprilisi értékkel és meghaladja a márciusi 37 pontot.

A fogyasztói közhangulat a legkedvezőbb a vásárlási hajlandóság tekintetében: A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. 40 százalék rossznak tartja a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak. Személyes anyagi helyzete az elkövetkező tizenkét hónap során a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó. Rosszal számol 46, míg nem túl jóval 44 százalék.

A hazai munkalehetőségekről a következő tizenkét hónapra csak 4 százalék mondja azt, hogy szerinte jók. Rossznak véli a kilátásokat 62, valamint nem túl jónak 33 százalék. A különböző szocio-demográfiai csoportok mutatója jelentősen eltér egymástól. A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga. Szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők indexe is. Az ő körükben tehát erősebb a fogyasztói bizalom. A legalacsonyabb fogyasztói bizalmi indexet májusban a havi 30 ezer forintnál kisebb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél mérték: alig 23 pontot.

A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette, mint olyan termékeket, amelyekből kevesebbet vásároltak az elmúlt időszakban. Az emberek legkevésbé a sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlását fogják vissza. Ezekből a termékekből ugyanis, a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt. Olcsóbb márkát legtöbben sós rágcsálnivalóból, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből vásárolnak. Legkevesebben cigarettánál (26 százalék), samponnál, teánál, gyümölcsjoghurtnál és tejnél (27-27) váltottak olcsóbb márkára.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2025. május 5. 21:32
Új műsorvezető érkezik a Sláger Napközbenbe Zsupos Ági mellé, Viktorin Tamást váltva - értesült a Me...
Holdblog  |  2025. május 5. 09:16
Nyugdíjba vonul az év végén minden idők legismertebb befektetője. Warren Buffett a HOLD-nak is nagy...
Bankmonitor  |  2025. május 4. 08:47
A Bankmonitor legújabb videójában a szülők pénzügyi döntései volt a téma. A pénzügyi szakértők és gy...
ChikansPlanet  |  2025. május 2. 09:39
A hódokat gyakran emlegetik a természet mérnökeiként - nem véletlenül. A Magyarországon is őshonosna...
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. május 6. kedd
Ivett, Frida
19. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. május 6. 05:58