2 °C Budapest

Padlót fogott a lakossági pesszimizmus

2009. június 11. 10:02

Stabilizálódott a fogyasztói bizalmi index májusban, márciushoz képest pedig valamelyest javult is. A Nielsen piackutató vállalat havonta végzett felmérése alapján az index 40 pont lett májusban, ami megegyezik az áprilisi értékkel és meghaladja a márciusi 37 pontot.

A fogyasztói közhangulat a legkedvezőbb a vásárlási hajlandóság tekintetében: A megkérdezettek 11 százaléka vélekedik pozitívan arról, hogy a mostani időszak, a mai árakat és személyes anyagi helyzetüket figyelembe véve alkalmas a számukra szükséges és kívánatos termékek megvásárlására. 40 százalék rossznak tartja a jelen helyzetet vásárlás szempontjából, további 47 százalék pedig nem túl jónak. Személyes anyagi helyzete az elkövetkező tizenkét hónap során a válaszadók 7 százaléka szerint lesz jó. Rosszal számol 46, míg nem túl jóval 44 százalék.

A hazai munkalehetőségekről a következő tizenkét hónapra csak 4 százalék mondja azt, hogy szerinte jók. Rossznak véli a kilátásokat 62, valamint nem túl jónak 33 százalék. A különböző szocio-demográfiai csoportok mutatója jelentősen eltér egymástól. A 40 pontos májusi fogyasztói bizalmi indexet jelentősen meghaladja a diplomások 62 pontos átlaga. Szintén magas, 59 pont a havi nettó 100 ezer forintnál nagyobb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élők indexe is. Az ő körükben tehát erősebb a fogyasztói bizalom. A legalacsonyabb fogyasztói bizalmi indexet májusban a havi 30 ezer forintnál kisebb egy főre jutó nettó jövedelemmel rendelkező háztartásban élőknél mérték: alig 23 pontot.

A májusi megkérdezés során a válaszadók legnagyobb, egyharmad körüli része a csokoládét, tömény szeszes italt és sós rágcsálnivalót említette, mint olyan termékeket, amelyekből kevesebbet vásároltak az elmúlt időszakban. Az emberek legkevésbé a sampon, mosószer, tisztítószer, tusfürdő és ásványvíz vásárlását fogják vissza. Ezekből a termékekből ugyanis, a válaszadók csupán 10-16 százaléka vásárol kevesebbet most, mint három hónappal ezelőtt. Olcsóbb márkát legtöbben sós rágcsálnivalóból, szénsavas üdítőitalból és gyümölcsléből vásárolnak. Legkevesebben cigarettánál (26 százalék), samponnál, teánál, gyümölcsjoghurtnál és tejnél (27-27) váltottak olcsóbb márkára.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2024. november 22. 08:48
Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, embe...
KonyhaKontrolling  |  2024. november 22. 07:48
Nemrég olvastam egy jó könyvet, ami az adózásról, főként annak a történelméről szólt. Egyfelől számo...
MEDIA1  |  2024. november 21. 19:23
Bár a jelek arra utaltak, hogy Ördög Nóráék lesznek a műsorvezetői, valójában Kasza Tibor kapta a fe...
Kiszámoló  |  2024. november 21. 18:39
Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankká...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?