Letaszították a trónjáról a Wal-Martot: az Egyesült Államok legnagyobb vállalatait felsorakoztató Fortune 500-as lista első helyére az olajipar óriása, az Exxon Mobil került.
Az Exxon Mobil impozáns számokkal vette az első pozíciót. A forgalom 19 százalékkal 443 milliárd dollárra nőtt 2008 folyamán, s a nyereségessége sem talált kihívóra: 45,2 milliárd dollár profitot rakhatott zsebre a cég. A válság ellenére az utóbbi két évben győztes Wal-Mart sem panaszkodhatott, hiszen 7 százalékkal 406 milliárd dollárra növelte az éves forgalmát - ám ez sem volt elég ahhoz, hogy lépést tartson a bámulatos tempóban javuló Exxonnal.
Az élmezőnyt amúgy is kibérelték az olajcégek. A harmadik helyen továbbra is a Chevron áll, míg a ConocoPhillips egy helyet lépett előre a negyedikre. Utóbbi cég forgalma 29 százalékkal nőtt úgy, hogy a finomítói érdekeltségei miatt 17 milliárd dollárt bukott. Azaz a ConocoPhilips - hogy még érdekesebb legyen a cég megítélése - egyben az év legnagyobb veszteseinek listájára is felkerült az előkelő hetedik helyre.
A General Motors és a Ford Motor a kútba dobott kőként zuhanó autóeladások ellenére is a hatodik és hetedik helyet bérelték ki maguknak, előttük végzett a General Electric 183 milliárd dolláros forgalommal.
A látványos számok ellenére 2008 bizony kemény év volt az amerikai vállalatoknak. Az 500 legnagyobb cég összesített nyeresége 98,9 milliárd dollárra rúgott, ami 85 (!) százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 645,2 milliárd dollártól. (Az 546 milliárd dollár különség mai árakon számolva nagyjából az éves magyar GDP ötszörösét teszi ki.) Tavaly 128 cég jelentett összességében több mint 500 milliárd dollár veszteséget, míg 2007-ben az 57 vesztes összesített mínusza alig 116,7 milliárd dollárra rúgott.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


