A hagyományokat követve a Cetelem csoport ismét elkészítette és közzétette a háztartások megtakarítási és fogyasztási magatartására vonatkozó piackutató tanulmányát, melyet Dr. Lendvai János elnök-vezérigazgató ismertetett. Magyarország a főbb szegmensek tekintetében (autópiac, építőiparhoz kapcsolódó ágazatok, fogyasztási hitelek) elmarad a vizsgált 13 (többségében uniós) ország átlagától.
A körkép az európai és az orosz fogyasztók általános anyagi és jövedelmi helyzetére, a háztartások költségvetésére, a vásárlóerő változására, a fogyasztói magatartás vizsgálatra és fogyasztás változására terjedt ki. A telefonos és személyes felmérés során tízezer főt kérdeztek meg a kontinens 13 országában.
Az egyes országok helyzetértékelését tekintve hazánk Portugáliával karöltve zárja a sort, de a válság hatására több nyugat-európai országban is alábbhagyott az optimizmus. A magyarok megtakarítási hajlandósága tovább csökkent, a 22 %-os kontinensátlaggal szemben a magyar megkérdezetteknek csak a 6 %-a gondolja úgy, hogy idén növeli a megtakarításait.
Az elmúlt tíz évben átlagosan még mindig élen járunk a háztartások vásárlóerejének növekedésében, bár a 2007-től csökkenő tendenciát mutatunk. Az életszínvonal Európa-szerte csökken, de a válság hatásai országonként eltérő mértékben jelentkeznek. A háztartások fogyasztási struktúrája némileg átalakult, a kényszerű kiadások a döntés tárgyát képező kiadások kárára növekedtek, az élvezeti cikkekre szánt keret minimálisan emelkedett.
A megkérdezettek elsősorban az alkohol- és a dohánytermékekre szánt összegekből, valamint a kávézóra, étteremre szánt kiadásokból faragnának, míg ha többet költhetnének, akkor a szórakozást, a kultúrát, az utazást, az egészséget és az élelmiszereket részesítenék előnyben. A nyugat-európai fogyasztó jobban odafigyel az árakra, régiónkban még élénkebben él az emberekben a kiskereskedőkhöz való kötődés.
Míg nyugaton a vásárlók preferálják a diszkont áruházakat, az alacsony költséggel járó szolgáltatások igénybevételét és az internetet sokan a kedvezőbb árak megkeresésére használják, addig hazánkban például egy autóvásárlás során csak 37 %-ot nyom a latba a vételár. A magyar fogyasztó árérzékenysége még a régió átlagánál is alacsonyabb.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hazánkban kihelyezett fogyasztási hitelek havi állománya egy év alatt 40 %-kal csökkent, miközben jelentősen változott azok deviza összetétele is. Egy évvel ezelőtt a fogyasztási hitelek 80 %-át svájci frankban helyezték ki, jelenleg a legnagyobb arányban a forinthitelek mennek, majd következnek az euró hitelek.
A személyi kölcsönök és az áruhitelek tekintetében szinte teljesen eltűntek a devizahitel konstrukciók, bár az áruhitelezésben korábban sem volt jellemző. Az új szabad felhasználású jelzáloghitelek havi állománya egy év alatt a felére csökkent, az euró hitelek súlya jelentősen emelkedett.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.