Az ünnepek előtti utolsó néhány napban a tavalyinál erősebb volt az érdeklődés az áruhitelek iránt, ám összességében a decemberi áruhitel-forgalom 10 százalékkal alatta maradt a 2007. évinek - summázta a piacvezető Magyar Cetelem tapasztalatait a Napi Gazdaságnak Lendvai János elnök-vezérigazgató.
A szakember szerint az idei trend is annak bizonyítéka, hogy egyre jobban összeszűkül a karácsonyi áruhitelszezon. A korábban meglévő partnereknél a 2007-esnek megfelelő forgalmat mérte a Credigen Bank, ám ahogy azt Fekete Csaba vezérigazgató elmondta, a társaság új partnereinek köszönhetően csaknem megduplázta az év végi áruhitel-kihelyezését.
A Credigennél a karácsony előtti utolsó napokban nem volt nagy felfutás, ezt a vezérigazgató azzal magyarázta, hogy a finanszírozó társaság a kedvezményes, nullás teljes hiteldíj mutatós akcióit a hónap első két hetére időzítette kereskedelmi partnereivel. Ezekben a kampányokban ugyanakkor a korábbi átlagos napi hiteligénylési forgalomnak nemegyszer 7-10-szeres növekedését tapasztalták. A korábbi évekhez képest komoly változást jelent, hogy ezek az akciók valóban akciók voltak, amelyek néhány napra, maximum két hétre voltak érvényesek - hívta fel a figyelmet Fekete.
Lendvai szerint a Cetelem az idén nem hirdetett meg nullás akciókat, szerinte a jelenlegi helyzetben nem volna célszerű az ilyen kölcsönök kockázatát felvállalni. A Cetelem talán rá sincs szorulva arra, hogy ilyen akciókkal kockáztasson: az elnök-vezérigazgató szerint a bank az év első 8-9 hónapjában olyan jó eredményeket ért el, hogy az év végi visszaesés ellenére is 10 százalék körüli mértékben képes meghaladni a 2007. évi kihelyezéseit.
A húzótermék már régóta inkább a hitelkártya és a személyi kölcsön, semmint az egyre inkább "kopogtatóterméknek" számító áruhitel. Akár a "nullás" hitelből is "kitermelhető" olyan ügyfél, akinek a későbbiekben eladhatóak lesznek további, a társaság számára már profitot hozó termékek; a megszerzésnek ez az ára sokkal kisebb, mint ha hirdetések útján keresnénk új ügyfelet - védi az akciós ajánlatokat Fekete Csaba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.