18 °C Budapest

Nem az íz a lényeg: Ha márkás és drága, csak finom lehet!

Pénzcentrum
2008. január 15. 15:00

Kaliforniai kutatók új megvilágításba helyezték a régi szállóigét, miszerint azt kapja mindenki a pénzéért, amit elvár. A kereskedők, és a marketingszakemberek ezentúl joggal dörzsölhetik össze a tenyerüket mosolyogva, a termékek árának növelésével ugyanis nincs kizárva, hogy többet fognak tudni eladni belőle...

A kutatást végző szakemberek szerint ugyanis a kellemesség érzete egy bor kóstolásakor nagyban függ attól, hogy azért mennyi pénzt kellett kiadni érte. Ez még akkor is igaz, ha két üvegben ugyanaz a Cabernet Sauvignon bor illatozik, mindössze a rajtuk lógó árcímke különbözik, de az jelentős mértékben.

Tulajdonképpen a tudósok azt fedezték fel, hogy ha drága bort iszik valaki, akkor sokkal több vér és oxigén áramlik az agy prefrontiális agykérgébe, amelynek az aktivitása fokozza a kellemesség érzetet.

Az agy letapogatását az MRI-hez hasonló módon végezték a kutatók, ami bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy az árváltozások igenis hatással vannak az idegeken keresztül a kellemes érzet fokozására.

A gazdaság alapfeltételezéseivel szemben számos más tanulmány is bebizonyította már, hogy a marketing tevékenység sikeresen tudja befolyásolni a kellemességérzetet. Egy sör összetevőinek, és márkájának ismerete például nagyban emelni tudja a minőségről alkotott véleményt...

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 14. hétfő
Tibor
16. hét
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33