Kaliforniai kutatók új megvilágításba helyezték a régi szállóigét, miszerint azt kapja mindenki a pénzéért, amit elvár. A kereskedők, és a marketingszakemberek ezentúl joggal dörzsölhetik össze a tenyerüket mosolyogva, a termékek árának növelésével ugyanis nincs kizárva, hogy többet fognak tudni eladni belőle...
A kutatást végző szakemberek szerint ugyanis a kellemesség érzete egy bor kóstolásakor nagyban függ attól, hogy azért mennyi pénzt kellett kiadni érte. Ez még akkor is igaz, ha két üvegben ugyanaz a Cabernet Sauvignon bor illatozik, mindössze a rajtuk lógó árcímke különbözik, de az jelentős mértékben.
Tulajdonképpen a tudósok azt fedezték fel, hogy ha drága bort iszik valaki, akkor sokkal több vér és oxigén áramlik az agy prefrontiális agykérgébe, amelynek az aktivitása fokozza a kellemesség érzetet.
Az agy letapogatását az MRI-hez hasonló módon végezték a kutatók, ami bizonyítékot szolgáltatott arra, hogy az árváltozások igenis hatással vannak az idegeken keresztül a kellemes érzet fokozására.
A gazdaság alapfeltételezéseivel szemben számos más tanulmány is bebizonyította már, hogy a marketing tevékenység sikeresen tudja befolyásolni a kellemességérzetet. Egy sör összetevőinek, és márkájának ismerete például nagyban emelni tudja a minőségről alkotott véleményt...
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.