Véglegessé vált a nemrég még igencsak kétes csata kimenetele, amelyet az amerikai és az angol kiskereskedelmi óriás, a Wal-Mart és a Tesco vívott az óriási potenciállal rendelkező indiai piacon való színre lépésért. A Bharti nem csakhogy késleltette tárgyalásait az egyébként célegyenesben lévő brit vállalattal, de meg is szüntette azokat, és a gyorsabb megtérülést ígérő amerikaiakkal kötött megállapodást.
Így a Wal-Mart lehet az első a világ kiskereskedelmének szereplői közül, akinek megadatik a lehetőség, hogy megmérettesse magát a félszigeten. Az indiai érdekeltségű Bharti kegyeiért folytatott harc hevét azonban meghatározta, hogy a Tesconak van ideje és forrása kivárni, hogy az amerikai vetélytárs hogyan szerepel az egyébként az indiai kormány által korlátozott piacon.
A Wal-Mart azonban várhatóan tanult a mások által elkövetett hibákból, és sikeresen veszi majd az akadályokat, a kezdő befektetés értéke várhatóan 100 millió dollár körül alakul majd, amely az üzlet sikerességének függvényében elérheti a 1,46 milliárd dollárt. Az amerikai kereskedőlánc szerint azonban a világ egyik legdinamikusabban fejlődő és legkevésbé telített piaca megéri az áldozatot, amelyet a 2010-re várt forgalomnövekedési adatok is megerősítenek.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


