Botrányos viselkedése miatt kidobtak egy magyar milliárdost a Sziget fesztiválról. A bejáratnál posztoló rendőrökkel is kötekedett, akik előállítás közben eltörték a karját.
Senkinek nem újdonság, hogy érhetik kellemetlen, pénztárca-facsaró meglepetések a turistákat fővárosunkban, a Pénzcentrum által megkérdezett, neve elhallgatását kérő fiatalember azonban a "már-már" elfogadott trükkökhöz képest is szolgált meglepetésekkel, melyeket ezúton megosztunk Olvasóinkkal. A budapesti éjszakáról nyilatkozó személy a britek kalauzolásával foglalkozó cégnél dolgozik, ahol az a feladata, hogy megkímélje a turistákat az átvágásoktól, a jókedvű, italozó látogatók azonban nem mindig tartják be az alapszabályokat, ebből kerekednek az alábbi történetek is.
Az egyik aranyszabály, hogy taxit csak telefonon szabad rendelni, ekkor ugyanis regisztrálásra kerül a hívás, így utólag is lehet reklamálni egy esetleges túlszámlázás esetén. A gyakorlat ezzel szemben az, hogy a "vidámra italozott" britek az első útjukba kerülő taxit leintik, aminek aztán meg is van az eredménye. A mesélt történetek alapján persze a taxióra kiírja a sofőr által kért összeget (hiszen "meg van szerelve"), ekkor pedig a legtöbb turista már nem tud mit tenni, kifizeti a 3-4-szeres árat, majd másnap "mesélőnknek" panaszkodik. Akadt olyan hölgy, akit a Mammut bevásárlóközponttól a VII. kerületben lévő célpontjáig 9 ezer forint fejében vittek el, ez azonban korántsem egyedi eset...
Egy kis alkohol után a látogatóknak gyakran megjön a kedvük a night clubokhoz is és itt is az előbbiekben bemutatott elvet követik: a javasolt helyek helyett az első szórakozóhelyre betérnek. Általában azok a helyek szakosodtak a külföldiek lehúzására, ahol a lányok és a kerítők már az utcáról horgásszák a vendégeket, esetenként ingyen italt is ígérve nekik. A vége persze az lesz, hogy szinte mindenki iszik egyet a vendég számlájára, aki végül nagyokat pislogva, értetlenül nézi a horribilis összegű számlát. Akadt olyan, akiről egy óra alatt 150 ezer Ft-ot gomboltak le, amiért cserébe semmi emlékezeteset nem csinált. (Ezen az éjszakán a 8 fős csoport 400 ezer forintot hagyott ott a buli különböző állomásain...) Az ilyen helyeken az sem ritka, hogy a kidobóknak kell meggyőzni a látogatókat a számlák rendezéséről, ami az esetek többségében sikerül is nekik.
A tapasztalat persze az, hogy inkább a névtelenebb klubok húzzák le a külföldieket, a többiek tisztességesen is megélnek.
A hazánkba látogató britek a kocsmákra nem panaszkodnak, itt nem, vagy csak észrevehetetlenül kis összegekkel verik át őket.
Az igazán megdöbbentő viszont az, hogy az egyik, franchise rendszerben működő gyorsétterem-lánc meglehetősen elit helyen lévő egységében a folyamatok magas fokú szabályozásába úgy tűnik, hogy belefér a látogatók átverése is. A legtöbb turista nagy címletű bankjegyekkel indul neki a városnak, így többször is előfordult, hogy egy 2 ezer Ft-os számla kifizetésére átnyújtott 10 ezresből egy halom kétszázast és némi aprót kaptak vissza a gyorsétteremben, ahol így több ezer forinttal verték át őket. (Az igazsághoz persze hozzá tartozik, hogy sok turista már a pénz átadásakor mondja, hogy "köszönöm", amit azonban nem lehet úgy értelmezni, hogy "2-3 ezerrel kevesebbet kérek vissza"...)
És ha ez már egy ilyen világszerte jelen lévő, standard minőséget nyújtó cégnél is megeshet, mit várhatnak a látogatók egy "igazi magyar" vendéglőstől?
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.