15 °C Budapest

Idén is az egészségért kampányol a Tesco

Pénzcentrum
2006. május 19. 09:13

A Nemzeti Népegészségügyi Program keretében, az ÁNTSZ részvételével harmadik alkalommal rendezi meg a Tesco-Global Áruházak Zrt. az Egészség Heteket. A május 19-i nyitónapon az ország 20 Tesco áruházában az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat Megyei Intézeteinek szakértői szolgálnak tanácsokkal az egészséges életmóddal és az egészségvédelemmel kapcsolatban.



Magyarországon az összes halálozás fele szív- és érrendszeri betegségekből, negyede pedig daganatos megbetegedésekből származik. Az egészségügyi szakemberek számára különösen elkeserítő, hogy jelentős részük, a szív- és érrendszeri betegségek egyharmada, a daganatos betegségeknek pedig 30-40 százaléka egészséget támogató életmóddal megelőzhető lenne.

Az egészséget támogató étkezés a közhiedelemmel ellentétben a pénztárcát nem terheli jelentősen túl, és különleges utánajárást sem igényel, s néhány egyszerű alapszabály megtartásával bárki elkerülheti az elhízásból, rossz étkezési szokásokból eredő betegségeket.

A magyar étkezési és mozgási szokások azonban még mindig a megelőzés ellen hatnak. A Nemzeti Népegészségügyi Program meghatározott néhány olyan egyszerű, olcsó és gyors lépést, amelyek segítségével a berögzült káros szokások rövid idő alatt megváltoztathatók: napi háromszori zöldség-gyümölcs fogyasztással például, növényi zsiradék, több fehér, és kevesebb vörös hús, illetve tejtermékek rendszeres fogyasztásával esélyt adhatunk magunknak egy hosszabb, betegségektől mentesebb életre.

A Tesco és az ÁNTSZ már harmadik alkalommal döntött úgy, hogy közösen kínálnak lehetőséget a változtatni vágyóknak. Május 19-én az ország 20 Tesco áruházában étkezési szakértők, dietetikusok adnak tanácsot az érdeklődőknek az egészséges életmóddal, helyes táplálkozással kapcsolatban.

Ezzel egyidejűleg a Tesco - a tanácsadáson túl - az azonnali cselekvést választókra is gondol: az Egészség Hetek idejére különleges akciókat hirdet számtalan, az egészséges életmódot szolgáló termékére. Ez évben a Tesco a kampány keretében a bio- és öko-termékekre helyezte a hangsúlyt.
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. április 13. vasárnap
Ida
15. hét
Április 13.
Virágvasárnap
Április 13.
Ifjúsági világnap
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33