25 °C Budapest

Gyurcsány: tízből négy azt akarja

Pénzcentrum
2006. január 13. 09:30

Tízből négy telefonáló az elektronikus ügyintézés, az Ügyfélkapu iránt érdeklődik a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központnál. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a központban tett látogatásán elmondta: a jövőben megszüntetik a minisztérium önálló call centereit, az állampolgárok tájékoztatását a KÜK végzi majd.

Fél éve kezdte meg működését a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központ (KÜK), ahol az állampolgárok az ország bármely pontjáról telefonon tájékozódhatnak a hivatali ügyintézésről, és konkrét ügyek intézésben is segítséget kaphatnak - mondta Gyurcsány Ferenc a központban tett látogatásán.
A következő kormányzati ciklusban megszüntetjük a minisztériumok önállóan működő tájékoztató központjait, a lakossági tájékoztatást a KÜK végzi majd - mondta a miniszterelnök.
A KÜK tavaly júliusban 7280 hívást fogadott, decemberben már több mint 32 ezren kértek segítséget hivatali ügyeik intézéséhez a 189-es kék számon. Tíz telefonálóból négy az Ügyfélkapu használatáról, az elektronikus ügyintézés mikéntjéről érdeklődött, a hivatalok és hatóságok elérhetőségeiről a telefonálók 12, a családtámogatásokról 8, oktatási ügyekről 2, adókról és illetékekről 1,6 százalékuk faggatta a központ munkatársait. Január eleje óta naponta legalább százan érdeklődnek a babakötvény iránt is.
A miniszterelnök szerint a központ a következő két évben havi 100-150 ezer hívást fogad. Az e-ügyintézési rendszer már képes megvalósítani az EU által előírt húsz elektronikus szolgáltatást, amely a magyar közigazgatás sajátosságai miatt itthon valójában huszonhét szolgáltatást jelent.
A következő években az elektronikus kormányzat lesz a közigazgatási reform, a hivatali bürokrácia csökkentésének motorja - mondta Baja Ferenc. Az elektronikus közigazgatási szolgáltatásokért felelős kormánymegbízott szerint az Ügyfélkapu legfontosabb feladata, hogy hivatalos összeköttetést teremtsen az állampolgár és a hivatali ügyintézők között.
Az ügyfél-tájékoztató központ az új, közigazgatási eljárásról szóló törvényben megfogalmazott feladatok teljesítésére jött létre, és 2005 júliusában kezdte meg működését. Az üzemeltetés jogát közbeszerzési eljárással a Sykes Közép-Európa Kft. és a KJK Kerszöv Kft. konzorciuma nyerte el három évre, 690 millió forintért.

A központ a nap 24 órájában elérhető a 189-es kék (helyi tarifával hívható) telefonszámon vagy a 189@ugyfelvonal.hu e-mail címen.  (forrás: Kormányzati Hírportál)

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. április 16. szerda
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33