9%-kal nőhet a minimálbér, míg a garantált bérminimum 7%-kal emelkedhet 2025-től Magyarországon.
A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A munkaerő keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.
A TOP hiányszakmáknál rajzolódik ki leginkább, hogy miért nem érdemes elhallgatni a fizetést. A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig megdöbbentően nagy a növekedés, 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban - derül ki a Profession legújabb elemzéséből. Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (21%-al több) és a fizikai munkánál (15%-al több) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.
Az állásportál felmérése szerint a munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben a munkavégzés pontos helyét, a munkabért, a munkaidőt, a feladatok leírását és az elvárásokat tekintik. Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb, mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A Profession szakemberei a hazai piacon is hasonló trendeket tapasztalnak, de szerintük a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.
- mondta Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési és termékmenedzsment vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.