Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 775 ezer üzleti bankkártya van forgalomban Magyarországon, ami a vállalkozások 713 ezres számát (KSH, 2022) figyelembe véve azt jelenti, hogy penetráció tekintetében jól áll a hazai piac. A magyar vállalkozások azonban támogatást várnak abban a tekintetben, hogy hogyan aknázhatnák ki a lehetőségeiket a lehető legjobban a digitalizáció segítségével, miközben csökkentik a költségeiket. A Mastercard ebben szeretne segíteni a Business Bonus programmal, melyet a kis- és középvállalati szegmens számára indít.
Az üzleti kártyák használata jelentősen eltér a lakossági kártyákétól. Az egy üzleti kártyára jutó éves forgalom a lakossági kártyák éves forgalmának a duplája, ugyanakkor a készpénzfelvétel aránya jóval magasabb az üzleti kártyák esetében. Ennek egyik oka, hogy a mikrovállalkozások jellemzően a lakossági kártyájukat használják mindennapi kiadásaik során, illetve a vállalkozások jelentős költségeket átutalással rendeznek.
Mindezek mellett is jól látható, hogy a kártyahasználati trend pozitív változást mutat: míg négy évvel ezelőtt a teljes üzleti kártyás forgalom csupán 22%-a volt kártyás vásárlás (78% készpénzfelvétel), addig 2023-ban ez az arány már 64% készpénzfelvételre csökkent.
„Úgy látjuk, hogy a magyar vállalkozások sikerében továbbra is a digitális érettség lehet az egyik kulcskérdés. Ez természetesen nem csak a fizetési szokásaikat érinti, hanem azt is, hogy mennyire aktívak online, rendelkeznek-e webshoppal, jelen vannak-e a közösségi médiában, valamint mennyire digitalizáltak a napi pénzügyeik. Ebben sajnos Magyarország még mindig elmarad az EU-s átlagtól és fontos iparági feladat, hogy közösen segítsük a fejlődésüket. Ez nem csak az ő érdekük, hanem a teljes gazdaságot tekintve stratégiai jelentőségű kérdés – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.